Jump to content

kjøpe Marine Trawler erfaring med båt.


enebakk

Recommended Posts

Hvis det ikke er store oppgraderinger på motor, aksling etc, må jo dette være mye båt for pengene. Men du må påregne godt med vedlikehold kan det se ut som. Men det er jo bare hobby Velkommen i Trawlermiljøet skal du hvertfall være.

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Har fagbrev som tømmer å jobber på sjøen så arbeid sky er jeg ikke ;) jobber i Nordsjøen så fritid har jeg :) så jeg trur jeg må da meg en tur når jeg kommer i land.

Men åssen er diesel forbruket på den? Er det noe vanlige feil på en sånn motor?

 

Men jeg føler meg egentlig litt for ung for en sånn båt :) men jeg synes de er flotte så det blir nok en Trawler

Link to post
Share on other sites

Volvo's 70-serie er en motorserie man må slå i hjel hvis den skal svikte. En slik motor i denne båten er neppe hardkjørt. Se etter lekkasjer under vinduer og fra dekket. Trawleren vi snakker om er uten tvil den vakreste trawlertypen etter min mening. Romslig akterlugar, brede dekk og en stor koselig salong.

Ta deg god tid og spør eieren om svakhetene med akkurat denne båten.

Trekk omkostninger fra ved oppgradering og gi ett bud.

 

Lykke til.

 

Ps; ledige båtplasser på Storsand. Vi er fire trawlerer pr i dag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei,

Kjenner til eieren av den båten. Det er riktig som Astor sier at den ligger i samme havn som jeg har båten.

Jeg har vært om bord i den, men det var i festlig lag så jeg kan ikke uttale meg så mye om tilstanden. God plass er det der og båten har vært i jevnlig bruk hvert år.

Den ligger på land pr. i dag, men skal sikkert sjøsettes ganske snart. Til prisforlangende kan jeg ikke forstå at dette kan være noe dårlig kjøp, men det er en båt som trenger jevnlig stell med tanke på alt treverket både inne og ute.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er rart at eieren kaller dette for "Marine Trawler". Man bør da selv vite hva man eier? Dette er en Marine Trader 34 Double Cabin, en velkjent traver fra en av de største trawler-produsentene. Nærmest uansett tilstand, muligens utenom potensialet for delaminerte sandwich-dekk, er det bare "løp og kjøp".

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er rart at eieren kaller dette for "Marine Trawler". Man bør da selv vite hva man eier?

 

For å lurer søkermotoren på Finn.

 

Mange søker på Trawler, tror nok det er betraktelig færre som søker Marine Trader.

 

En postiv ting skal selger ha, han kalte den ikke. Grand Banks.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Mange søker på Trawler, tror nok det er betraktelig færre som søker Marine Trader.

 

Da vet de jo ikke helt hva de snakker om -- søk går i fulltekst så det er ikke nødvendig; og MT er "større" enn GB på flere måter enn en.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...