Jump to content

Bunnsmøring av båt som står på henger

Bjhaakon

Recommended Posts

Svart (redigert)

Takk for raskt svar :)

Har tenkt tanken, men va usikker på om de festeøyene bak på båten tåler påkjenningen. Er justerbare ruller på hengeren, men de sitter fast. Tenkte å kansje bruke en talje å dra båten forsiktig bak. men har ingen erfaring med dette så ville sjekke med noen som har erfaring

mvh Bj

Redigert av Bjhaakon (see edit history)
Svart (redigert)

Ja det er jo en mulighet, men er første gang den smøres noen gang, så er tre lag primer og 2 lag med stoffing, så blir kansje litt mye kjøring frem å tilbake. Vet du om Festeøyeene bak på båten er sterke nokk til å dra båten litt bakober på hengeren ?

Har markert med en grønn pil hvor det en festeøyet er hvist du ser på profilbildet.

Redigert av Bjhaakon (see edit history)

Jeg stoffet i helgen (bare to strøk).

1 - Stoffet båten med to strøk der jeg kom til

2 - Jekket båten bakover mot et tre (festet i pullerter bak på båten). Husk å løsne vinsj bånd/wire, men ikke så mye at båten tipper bak og ned. Når jeg hadde funnet korrekt plassering så benyttet jeg en jekkestroppe i fronten for å forsikre meg om at baugen ble holdt ned.

3 - Stoffet to strøk på de stedene jeg ikke kom til

Kanskje gjøre det på denne måten med primer helt ferdig, for så å ta bunnstoff en ny runde. Da blir det vel nok å ta båten en gang bak og en gang frem.

Vet du om Festeøyeene bak på båten er sterke nokk til å dra båten litt bakober på hengeren ?

De skal jo tåle at båten ligger og river i storm over lengre tid, så de burde tåle at du drar båten litt bakover. Hvis ikke ville jeg aldri satt båten på vannet... :diving:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...