Jump to content

Wema nivåmåler for tank (vann/holding) viser feil


mhemil

Recommended Posts

I dag demonterte jeg nivåmåleren i holdingtanken som jeg har mistenkt at har hengt seg opp. Det hadde den ikke. Flottøren kunne vandre fritt, med påfølgende utslag på instrumentet. Men, signalene er feil. Hos meg med tom tank lyser det grønne og det orange lyset. Det står water på sensoren.

 

Instrumentet, også Wema, består kun av tre diodelys, grønn (tom tank), orange (delvis full), og rødt (full tank).

 

Med flottøren i nederste stilling viser instrumentet grønn og orange.

Beveger jeg flottøren oppover slukker det orange lyset.

Begever jeg flottøren helt til toppen tennes det røde lyset (som er korrekt oppførsel).

 

Det grønne lyser hele tiden, selv om jeg napper ut kontakten som sitter ved giveren. Mao, instrumentet har strøm uansett. Kontakten består av tre ledere. Wema giverne jeg har sett på nettet har kun to ledere, en jording og en spenning som er avhengig av motstanden fra giveren.

 

Jeg hadde planer om å prøve å feile med lederne, men rakk det ikke i kveld. Noen av dere med erfaring fra tilsvarende? Har giveren tatt kvelden, eller er det feil kabling? Hvorfor er det tre ledere i kontakten?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...