Stjernen ! Startet 14.Mai.2013 Del på Facebook Startet 14.Mai.2013 Kan noen si med sikkerhet vilken modell denne moteren er 22el12? Jeg synes den er svært lik 2712,fant tegninger til 2712 og det ser ut til og stemme med motoren.Eneste jeg vet er att den er marinisert av bowman datoen på varmeveksler er 06.81.Noen som vet når Ford 2712 mod gikk over til og bli 2722 modellen ? Legger med ett bilde. Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Hei. Helt oppe på motorblokken rett innforbi dieselpumpen, står motornr slått inn på en planslipt flate, hvis det starter med 2722 ++++++ så er det en 2722, sånn er det iallefall på min motor.Ellers så er det forskjell på plassering av pinneboltene som holder manifolder/varmeveksler fast til toppen, på 2712 så er de øvre boltene plassert helt i overkant av eksoskanalen, mens de på 2722 er nermest plassert på siden av kanalene. på Min motor(2722) så er dieselpumpen trykksmurt med en slange koblet til like ved oljefilteret, tror ikke 2712 har det, da må en "peile" oljenivået på dieselpumpen og skifte den samtidig med motoroljen. det enkleste er nok å prøve å finne motornr, da er du sikker. Håper dette er til litt hjelp. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 Fant dette,men skal ned i båten og prøve finne noe skilt. Men tenkte siden min er marinisert i 06.81 som er datoen er på varme veksleren.Så burde vel motoren som er fra samme tid være en 2712e.Ser ut som i 1981 så fantes ikke 2722e som var arv tageren til 2722e. Skal nok finne ut av det,letet i 20 min etter skilt på motor.Men fant kun ett på siden av ekspansjonstanken,som er uleselig.Men skal lete der cavaler pleide sa det var skilt igjen så håper jeg finner det ut. 2712E som ble produsert opp til 1982, ble marinisert av mange forskjellige rundt om i europa... Sabben hadde 68hk. som sin betegnelse, da det var det man kunne ta ut av den mer eller mindre kontinuerlig, mens fullt turtall var 74hk.... eller deromkring... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.