MrJalapano Startet 15.Mai.2013 Del på Facebook Startet 15.Mai.2013 Fikk pluselig lyst til å pusse opp min båt , dette skal jeg gjøre : Pusse ned og lakkedet meste over fenderlista Bytte konsoll Bytte stoler i båt til sittebenk Bytte ut "oppbevaringshullene t med oppbevaringsbokser ( dem store hullene på siden av båten ) Kommer til å legge ut litt bilder etterhvert , så bare å komme med tips :) Denne typen konsoll som skal inn i båten Denne er bestilt :) , man kan flytte ryggstøtten begge veier. Gammel konsoll og "oppbevaringsrom på sidene før oppussing.. Da er oppussingen startet og det er ingen vei tilbake :) Litt pussing til og det er klart til støping Da er Vindskjerm fra Gyli Plast AS bestilt :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 18.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 (redigert) Praktisk boks til kroker etc , en til hver side . skal også bygge inn marine høytalere , så får man prøve å tenke ut noe lurt å ha inn på dem siste 120 cm av siden(e) Redigert 18.Mai.2013 av MrJalapano (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 (redigert) Blir nok mest trolig denne til Kartplotter Ekkolodd Raymarine Dragonfly , virker veldig lovende Da er denne bestilt , fin til enkel tilgjengelig mobil etc lading Redigert 23.Mai.2013 av MrJalapano (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 (redigert) Redigert 28.Juli.2013 av MrJalapano (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Bare å pusse over med finpapir nå og støpe fast konsoll , så er det klart til lakkering :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Vurderer også å bytte ut benken , synes den virker litt for liten. (men utrolig praktisk å ha kjølerom i den). Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 (redigert) Ny motor er også bestilt , prøve meg på Mercury F150 4stroke Efi. Redigert 28.Juli.2013 av MrJalapano (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Så blir det å bytte alle skroggjennomføringer så burde dette bli en brukbar båt :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Raymarine Dragonfly , virker veldig lovendeDa har jeg ventet i over 2 mnd på denne Raymarine Dragonfly , kommer den ikke om noen uker så får jeg bare finne meg en annen. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 1.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2013 Da er endelig konsollen festet, bare å plastre fast igjen :) Så blir det å støpe fronten til konsollen. Usikker om det holder å bytte krane på denne? gjennomføringen ser helt fint ut. Noen som har peil? Fikk snekra sammen stativ til gamlemotoren , ble ganske bra :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 4.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2013 Da blir det å få gjort denne litt finere , sette på ny treplate, og tette igjen hull fra bunnplugg. Nye skroggjennomføringer kommer straks :) Ett lag voks til så er det bare å starte på fronten til konsollen :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 10.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2013 La også glassfiber på dette i kveld , så er bare å vente litt nå så er fronten ferdig :) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Blir jo som splitter ny båt dette Når du støpte fast konsollen, brukte du lim (f.eks. Araldit) under bunnen av denne, eller har du bare brukt glassfiber i overgang dørk / konsoll? Glassfiberarbeidene ble jo riktig så bra. Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 blandet polyester med ett lett pulver ( som jeg ikke husker navnet på ) fyller så dette i en vanlig brødpose som man klipper ett lite hull i , da er det bare å sprøyte dette fint inn og jevne ut med en slikkepott etterpå . Billig og bra Er bare for å få en jevn bue slik at det er lettere å legge glassfiber etterpå :) Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 12.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2013 Begynner å bli ferdig nå :) Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 (redigert) Hvor kjøpte du konsollen? Ser bra ut Redigert 12.August.2013 av TurboThomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 Spennende Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 12.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2013 Jeg fikk konsollen av en jeg kjenner , som drev å støpte mye båter før. Hadde tenkt å lakke båten med rull og fordriver i morgen, helt til jeg sjekket værmeldingen !! 12 grader !!!!! . Håper man greier å få opp tempen i naustet med noen varmovner\byggtørker e.l Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 19.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2013 Sidene ble ikke bra i hele tatt, alt for dårlig grunnarbeid :( Men ellers ble det brukbart resultat :) Men men får pusse bedre ned om noen år å lakke på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 22.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 Vært rolig med båtprosjektet pga andre prosjekt. Men nå går det framover igjen , alt er egentlig klart til å sette på motor nå :) Tenkte jeg skulle få noen til å lage noe metallramme rundt skjermen, og kansje til ett bittelite stoff tak ? Sitér dette innlegget Link to post
duoprop Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Hvor kjøpte du oppbevaringsrommet med bokser til kroker etc inni? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
MrJalapano Svart 27.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
fjesme Svart 5.April.2021 Del på Facebook Svart 5.April.2021 Hei benytter sjansen til å spørre her jeg. Har en Flipper 640HT, antar skroget er ganske likt ditt. Jeg har selv ingen kunnskap om båtens oppbygging. Jeg har mistanke om at skroget er fullt av vann. Det pipler opp i rommene i båten, og har fått en kraftig sprekk nederst i det ene rommet bak. Så til problemet: Jeg finner ingen bunnplugg - ser at du har tatt bilde av baken på din båt hvor det ser ut til at det er en bunnplugg helt nede. Vet du om dette er eneste plassering den kan ha? Ser også at du har lagd nytt hull i "steget". Brukes det som ny bunnplugg plassering? Er det problemfritt å lage et nytt slik hull? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.