Jump to content

Prosjekt Nordkapp 22DC king

Scand queen

Recommended Posts

tenkte og starte en liten tråd med prosjektet mitt... revet ut alt som er av "spant"?? er det det dere kaller det? var råte i alt under dørken.. her kommer noen bilder:

https://baatplassen.no/bildearkiv/47/47930/20130515_163037.jpg

bilde

hhbilde

her er alt som er revet ut av båten.. sikkert blitt kvitt 300kg med råta+en vanntank som var helt full i vann... skal bli godt og få en "lett båt igjen

bilde

her er alt kappet helt ned.. i morgen skal vi begynne og støpe inn nye forsterkninger.. på tvers og langs:)

bilde

tømte av litt bensin fra tanken i en kanne det var 2 liter "ny" bensin i.. den fra tanken i båten ligger tjukkt på bunnen.. rart den gikk i fjor sommer..

bilde

bilde

hva er dette? som er støpt inn i bunnen på båten i motorrommet.. er olje nedi den..

takker for det.. byttet til meg båten i fjor.. og fikk den billig.. men da viste jeg ikke att det var såå mye råta i gulvet..

men har god hjelp av en go kompis så om en mnd tid har vi planer om og sjøsette...håper vi rekker det og ikke støtter på no mer utfordringer..

Ja i morgen begynner støpinga av spanten i båten, plater og bunn på båten er slipt ned med grovt papir for best mulig heft av polyestern.. inredninga er malt og klar så nå gjenstår bare støping, maling av nystøpt glassfiber, ny dørk og koble opp det elektriske i motorrommet.. samt en skikkelig motorvask av begge motora:) helgen for meg begynner i morgen og skal tilbringes i båten nede ved elva sammen med grillen, pilsen, masse arbeidslyst og en go kompis:) shipohoi:)

• 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...