Mannefjorden Startet 15.Mai.2013 Del på Facebook Startet 15.Mai.2013 Har en relativt ny Suzuki 5 hk 4-takts motor. Den starter og sviver greit en stund, men så gjør den et par feilslag og stopper. Vil ikke starte igjen før den er blitt kald. Har hatt den på verksted, og både renset forgasser/nål/flottør, sjekket bensinfilter/tilførsel m.m uten å ha kommet nærmere ei løsning på problemet. Noen som vet hva feilen kan skyldes? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Helt sikkert et dumt spørsmål, men spør likevel: Du husker på å åpne luftingen på tanken? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smartrib330 Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Kanskje du skulle prøvd å bytte tennplugger:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mannefjorden Svart 17.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Har byttet både tennplugger og sørget for at lufteskruen til tanken er åpen, så det er ingen av de delene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ollebollenor Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Sjekk om det er lekkasje i bensinpumpen,skal vist være en svakhet på disse. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post Share on other sites More sharing options...
Mannefjorden Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Tok den fra hverandre og så at der hadde samlet seg en del "sagespon" lignende marteriale i det øverste kammeret. Og at den lekker litt motorolje ut fra den i bakkant. Er dette normalt? Har enda ikke fått testet ordentlig om alt fungerer som det skal enda. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Johnsenbåt Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Jeg har en gammel fantic trial sykkel, 50ccm, og der hadde jeg samme symptomer. Det er jo en helt annen motor, men alikavell. Problemet der var at når motoren fikk vanlig driftstemp skulle den justere tenningen / drivstoffmengde automatisk, og da streiket coilen. Denne motoren gikk ca 10 minutter på tomgang, og fortsatte å gå der. Når man da satt seg på sykkelen og belastet den, stoppet den brått, og startet ikke før den ble kald. Sikkert ett skudd i blinde, tenkte bare og dele min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner97 Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 (redigert) sist gang jeg sjekket så var aldri "sagspon" eller metall spon og olje lekkasje verken normalt eller et godt tegn dessverre :/ Redigert 23.Mai.2013 av Sleipner97 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.