Jump to content

Suzuki 5 hk 4-takter stopper etter en stund


Mannefjorden

Recommended Posts

Har en relativt ny Suzuki 5 hk 4-takts motor.

Den starter og sviver greit en stund, men så gjør den et par feilslag og stopper. Vil ikke starte igjen før den er blitt kald. Har hatt den på verksted, og både renset forgasser/nål/flottør, sjekket bensinfilter/tilførsel m.m uten å ha kommet nærmere ei løsning på problemet.

Noen som vet hva feilen kan skyldes?

Link to post
Share on other sites

Tok den fra hverandre og så at der hadde samlet seg en del "sagespon" lignende marteriale i det øverste kammeret. Og at den lekker litt motorolje ut fra den i bakkant. Er dette normalt? Har enda ikke fått testet ordentlig om alt fungerer som det skal enda.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en gammel fantic trial sykkel, 50ccm, og der hadde jeg samme symptomer. Det er jo en helt annen motor, men alikavell.

Problemet der var at når motoren fikk vanlig driftstemp skulle den justere tenningen / drivstoffmengde automatisk, og da streiket coilen. Denne motoren gikk ca 10 minutter på tomgang, og fortsatte å gå der. Når man da satt seg på sykkelen og belastet den, stoppet den brått, og startet ikke før den ble kald.

 

Sikkert ett skudd i blinde, tenkte bare og dele min erfaring.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...