Lars H. Startet 4.Mars.2005 Del på Facebook Startet 4.Mars.2005 Lars H. sagaforum.norge.cc Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Baltic Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 (redigert) Gratulerer til deg Lars H., til Saga Boats AS og til alle andre som ser på dette som en seier Jeg hadde en annen favoritt , men synes at Saga 27 er en verdig vinner som "folkebåt" GRATULERER Redigert 4.Mars.2005 av Baltic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Tiltredes. men jeg lurer på hvilke skjulte, underfundige tråder Lar H- har trukket i her ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ficher Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 ..........ja , dette var en flott båt, jeg hadde en Saga 27 AC 86 mod. med 66 HK Yanmar , veldig bra båt. Mulig jeg kjøper en ny Saga 27 om noen år, men nå får jeg prøve ut Viksunden først. (treger litt på salget allerede ) Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 (redigert) Grattis! til Lars H og alle Saga 27 eiere. Ikke tvil om at dette var den verdige vinneren av de nominerte og jeg er glad denne båten vant. Men er noe mer tvilende til denne form for konkurranse, selv om det ikke er så alvorlig. Når man ser hvilke båter som ble nominert fra "fagjuryen" og til tross for at det var en demokratisk nominering fra folket. Når vi snakker om tidenes båt burde det vært snakk om båter som har eksistert i 2-3 tiår og som har gledet ikke bare de pengesterke, men også de fleste av oss. Men igjen GRATULERER Mvh Redigert 4.Mars.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 En verdig vinner. Noen som kan si hvor mange som er laget opp igjennom årene ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 4.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 (redigert) En verdig vinner. Noen som kan si hvor mange som er laget opp igjennom årene ? <{POST_SNAPBACK}> Hei. Den aller første Saga 27 ble utstilt på Sjøen for alle messen i 1969. Den gang kostet den 48000 kroner. Til nå er det produsert nærmere 6000 eksemplarer av denne båten, og for en splitter ny Saga 27 må du i dag ut med 646000 kroner og oppover. (sitert fra artikkelen i Båtliv 2 2005) Lars H. Redigert 4.Mars.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Takker for info Lars. og god helg Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 4.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Hei. Vil gjerne sitere litt fra artikkelen i Båtliv 2-2005, der disponenten i Sagaboats, Idar Refsnes uttaler seg. Der sier han: Dette er en stor ære! Her har båtfolk selv valgt, og ikke en rekke såkalte eksperter. Dette var hyggelig for oss, sier en fornøyd Refsnes, som også filosoferer litt videre over valgutfallet: Men kanskje det nettopp er ekspertisen som har valgt? For hvem er vel bedre eksperter enn dem som faktisk kjøper og bruker båtene vi lager? Mange av Saga 27-modellene som produseres i dag, selges til utlandet, og de brukes mye i chartertrafikk på kanaler og elver på kontinentet. Dersom en snekke, uansett hva slags, kommer langs kanalene i Nederland, pleier folk langs land å peke og si: "Se, der kommer en Saga." Der heter alle snekker "Saga", forteller Idar Refsnes. Ellers avsluttes artikkelen med: Saga-båtene er så populære at det også er opprettet et diskusjonsforum på Internett, der det kun snakkes Saga: http://sagaforum.norge.cc Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Gratulerer kjære båtfolk med en verdig vinner. Jeg stemte for Saga 27 og mener som mange av dere andre at det er en verdig vinner. Har selv hatt en slik båt og var veldig forøyd. I etterkant har jeg vel ment at den tradisjonelle tresnekka er sporen til alt båtliv for fritidsbåteierene i landet. Dette var folkebåten for den utdøende generasjon båtfolk. Allikevel Lars H og alle dere andre Saga 27 eiere! Gratulerer igjen med tittelen: -Tidenes norske motorbåt! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marwin Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Grattis med "seieren"!! (Men... Hm... De fleste av de avbildede barna har redningsvest, men... Minner om et bilde jeg brukte under et båtførerkurs for noen år siden: To guttunger står på brygga med redningsvest, og ser etter far (uten vest) som kjører en liten jolle med påhenger utover; Den ene gutten sier: "... men faren min kan svømme han"....) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Syvert Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Dette er en stor ære! Her har båtfolk selv valgt, og ikke en rekke såkalte eksperter. Hei Lars Den uttalelsen tillater jeg meg å ta som et kompliment siden jeg var en del av det såkalte "ekspertpanelet" og hadde Saga 27 som mitt førstevalg og Fjordterne 28 som annet valg. Gratulerer Lars og alle andre eiere av Saga 27! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.