Traale Startet 17.Mai.2013 Del på Facebook Startet 17.Mai.2013 Jeg lurer på om noen har en god ide for å stoppe motorstøyens ferd langs kontrollkablene opp til dashbordet. Kablene går gjennom to skott og over tanken i skum, men likevel sniker støyen seg opp. Nå legger jeg en lue over, det virker, men en annen løsning hadde kanskje vært litt mer praktisk.... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Det måtte være gummiforinger i kablenes innfesting og evt på endestykket. Kanskje brakettene på motorene kan monteres med gummi? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Tette alle hull som kablene går gjennom med noe silikonguffe kanskje? Hvor er det du legger lua?? Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Hei Er der o- ring mellom kontramutteren og selve pumpe armen på kabelen? larss Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Hva med å pumpe inn fett i vaierstrømpa? Jeg regner med at det skal litt til at støyen forplanter seg like godt hvis vaieren ligger i fett. Fin måte å øke levetiden på også. Det er litt knot å presse fett i en vaierstrømpe, men jeg har gjort det, så det går. Jeg lagde meg en overgang fra fettpressa til en slange som gikk over strømpa og satte på en slangeklemme. Deretter varmet jeg opp fettpatrona slik at det ble lettere å pumpe inn fettet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Traale Svart 17.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Det er ikke o - ringer noen steder, alle gjennomføringer går gjennom skumisolasjon. Mulig det hjelper å legge o ringer på gir og gassarmene på motoren ? Luen trer jeg oppå gir/gass hendlene. Sitér dette innlegget Link to post
Auar Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Henger meg på her, dette er et problem i min båt også. En irriterende "synging" fra gir/gass som jeg har leita etter en god løsning for å bli kvitt. Spesielt når man drar på lengre turer er lyden slitsom og irriterende. Ingen som har en utprøvd løsning som funker? Motoren er en Tamd 31 og kablene er vaier m/standard teleflex tospaks kontroll. Virker som lyden kommer gjennom selve vaieren, og det skulle vel bety at man burde hatt noen form for gummidemper i nærheten av tilkobling til motoren? Har ikke funnet noen som leverer en slik løsning. Mulig at fylling av strømpe med fett kunne hjulpet noe, kanskje verdt å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 18.Mai.2013 Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 Jeg jobber på bilverksted, og på en av våres modeller så hadde vi arbeidslyd fra gearwirer. Der sendte importøren ut to stk todelte lodd som skulle festes på wirene som svingningsdempere. Dette fungerte utrolig godt! Kan se om jeg finner delenummer og pris hvis det er interessant? Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Auar Svart 18.Mai.2013 Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 Det er interessant! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.