tromøygeit Startet 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2013 Jeg har nettopp fått båten på vannet.(mandag denne uken) og har allrede problemer!Saken er at etter jeg har vært i plan og går til nærmest tubganng, gjerne for å legge til så dør motor! Rett før dette skjer får jeg noen rykninger fra motoren. Når jeg setter båt i reverse etter disse rykningene så dør motoren! Den starter rett opp igjen uten problemer.Den går veldig fint ellers. (Høyere turtall) Derfor lurer jeg på om den ikke for nok bensin på tunggang! Noen tips?Takk for svar :) Kommentar fra moderator: Endret tittelen, var tunggang. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 tung gang? hmm tomgang kanskje ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Whiskey Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Har en tråd på noe lignende på min noe eldre evinrude her... det de fleste jeg har hørt med mener det er, er for tynn blanding. Tanklufting,forgassere og bensinslanger er det de fleste tips har gått på, ikke funnet ut av min enda. Skal på verksted neste uke. https://baatplassen.no/i/index.php?/topic/99991-Evinrude-115hp-1996-OceanPro-fusker-på-tomgang,-noen-med-peiling? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Zhik Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Lenge siden du har byttet plugger? E-TEC motoren jeg hadde brukte mye plugger, og det var mest merkbart på tomgang. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
tromøygeit Svart 18.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 (redigert) Den har bare gått rundt 60-70 time. Forgje eier har allrede hatt motoren på 300 timers sjekk! Så tror ikke det kan være tennplugger Det er en liten skadde på propell! Kan dette ha noe å si? Redigert 18.Mai.2013 av tromøygeit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Kan vel være så enkelt at tomgang er stilt for lavt? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Teerex Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 det går nok ikke å stille tomgang på en e-tec Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.