Jump to content

Evinrude e-tec 50hk dør på tomgang

tromøygeit

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått båten på vannet.(mandag denne uken) og har allrede problemer!

Saken er at etter jeg har vært i plan og går til nærmest tubganng, gjerne for å legge til så dør motor! Rett før dette skjer får jeg noen rykninger fra motoren. Når jeg setter båt i reverse etter disse rykningene så dør motoren! Den starter rett opp igjen uten problemer.

Den går veldig fint ellers. (Høyere turtall) Derfor lurer jeg på om den ikke for nok bensin på tunggang! Noen tips?

Takk for svar :)

Kommentar fra moderator: Endret tittelen, var tunggang.

tung gang? hmm tomgang kanskje ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Har en tråd på noe lignende på min noe eldre evinrude her... det de fleste jeg har hørt med mener det er, er for tynn blanding. Tanklufting,forgassere og bensinslanger er det de fleste tips har gått på, ikke funnet ut av min enda. Skal på verksted neste uke.

https://baatplassen.no/i/index.php?/topic/99991-Evinrude-115hp-1996-OceanPro-fusker-på-tomgang,-noen-med-peiling?

Baltic-pappa

Kan vel være så enkelt at tomgang er stilt for lavt?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

det går nok ikke å stille tomgang på en e-tec

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...