Jump to content

Ford 2712/22 motor/girolje !


Stjernen !

Recommended Posts

Hei lurte på om noen kunne hjelpe med hvilken motor/girolje jeg skal bruke !Spurte i en bilbutikk,men de sa jeg måtte vite vilken girolje som var på fra før !Men ikke lett og se dette uten og ta en analyse ?

Så tenkte kansje det var noen her som hadde forslag til gir/motorolje ,jeg evt kan handle til en grei pris på biltema ?

Motoren er ford 2712/22.

Giret legger jeg med ett bilde av.

 

På forhånd takk..

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Stemmer det !

Men ble fortalt att jeg måtte bruke samme som før,og jeg kan ikke analysere oljen så?

Works efficiently on normal engine lubricating oil-no need to carry automatic transmission fluid

 

så bruker det samme på motor og gir.Er ikke denne oljen og få kjøpt på biltema ?

 

noen Mods el no her som kan slå i sammen de 2 trådene jeg har ute som er helt like ??Ang motor/girolje.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Motor og gir er vel litt over 4l totalt!Men regner med att jeg ikke for sugd opp alt,Så greit med 4l.De hadde en lign type på den nye svenske Jula butikken i byen.(mobil super 1000 15w/40 4l multigrade 299kr)til samme pris !Regner med begge typer holder mål!

Så nå er bare sette igang med oljeskift på motor og gir !

 

Takk for all hjelp !

 

Fikk en stripe på skuldra også jo hehe !

Redigert av Dioden ! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har en manual der det står 1,4l på giret ! men når jeg ser på Ford2722,står det Smøroljesystem trågt før brant lutning 12,2 lit,øvriga 9,1 lit ?

Ikke helt sikker på hva som menes med det ? Men tror jeg har litt lite olje.....

Link to post
Share on other sites

Sto bare det,bare ett lite hefte med grove spekifikasjonene til 2720 serien! men ford 2723 har 13,6liter og 2725 har 20liter om den står litt skrått hehe !!

Motoren min står litt skrått men ikke så mye,men regner med det er rundt 10-12liter i den,skal bli spennende og se !

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det er brukt to forskjellige bunnpanner på denne motoren....den med størst volum er brukt hvis motoren blir stående mye på skrå.

Den bunnpannen med minst volum er brukt hvis motoren står i "vater"

 

Hvis motoren din står ganske i "vater" har du sikkert den minste.

 

 

Mvh Janniz.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...