Jump to content

dynamo lader ikke volvo penta tmd30

MR Swe

Recommended Posts

hei.

starter opp båten men etter noen sekund så lyser den batteri varsellampen på displayen og alarmen skriker.

batterierne er helt nye og oppladade så er ikke de som er feil,motoren er en vp tmd30 1987 modell. dynamon er en valeo 70 amp som skal vare testet ..Har ohmmålt den brune kabeln som går in på D+ på dynamo og bakdisplayen på intrumentet og der er det kontakt,,,Noen ide hva som er galt??

Det samme skjer med min VP, lampe lyser og alarm går, men det skjer bare de gangene jeg glemmer å ta ut landstrøm før start. Har du kanskje landstrøm/ batterilader på når du fyrer opp?

Det er vanlig på min tenningslås også, den stopper ikke når du slår av, men stopper noe før nøkkel er i av posisjon. Det blir en vane å vri nøkkelen såpass sakte slik at motor rekker å stoppe. Om du setter nøkkelen i posisjonen der motor stopper er det verdt å merke seg at tenning ikke er av. Jeg glemte dette og batteriene ble utladet.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...