MR Swe Startet 19.Mai.2013 Del på Facebook Startet 19.Mai.2013 hei. starter opp båten men etter noen sekund så lyser den batteri varsellampen på displayen og alarmen skriker. batterierne er helt nye og oppladade så er ikke de som er feil,motoren er en vp tmd30 1987 modell. dynamon er en valeo 70 amp som skal vare testet ..Har ohmmålt den brune kabeln som går in på D+ på dynamo og bakdisplayen på intrumentet og der er det kontakt,,,Noen ide hva som er galt?? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 en annen sak som kansje har noe samband med det er når jeg skal slå av motoren og vrider nøkkel helt til venster stopper den ikke utan må vri en steg tilbake til høyer.. da stopper den... Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 (redigert) Det kan være tenningslåset ditt som ikke gir spenning ut til ladelampa/displayet. Er det sånn at denne lampen skal lyse før du starter motoren med bare tenningsbryteren på, så sjekk først om den gjør det (krets og lampekontroll). Redigert 20.Mai.2013 av Alegría (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Eit forsøk kan vera å kobla frå den ledningen på D+. Du lager so ein liten strepp, og kortslutter dynamoens D+ mot B+ med motoren i gang. Hvis dynamoen so begynner å lade, er den i orden og feilen er i instr. panelet Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Det samme skjer med min VP, lampe lyser og alarm går, men det skjer bare de gangene jeg glemmer å ta ut landstrøm før start. Har du kanskje landstrøm/ batterilader på når du fyrer opp? Det er vanlig på min tenningslås også, den stopper ikke når du slår av, men stopper noe før nøkkel er i av posisjon. Det blir en vane å vri nøkkelen såpass sakte slik at motor rekker å stoppe. Om du setter nøkkelen i posisjonen der motor stopper er det verdt å merke seg at tenning ikke er av. Jeg glemte dette og batteriene ble utladet. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
MR Swe Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Noen som vet om en elektriker som holder til i østfold sol kan hjelpe meg og få løst dette ??dynamon er tester hos verkstad og skal virke Alegria.. Du kan vare inne på noe her.kansje det er tenningen som er problemet.... Når tenningen slår lyser på lyser bare temp/vann Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.