Jump to content

Suzuki DF 40: Vann i motorolje

Heldige Herwa

Recommended Posts

Jeg har lest en annen tråd om kondensproblem i motorolja på 4-takt påhengere. Jeg tror likevel at det er toppakningen som er gått på min motor.

Den starter ganske greit, men er tregere enn i fjor. Kjølestrålen er enda dårligere enn den var i fjor. Og det syntes som at det ikke var lite vann i olja.

Er det andre som har hatt tilsvarende problem som har noen fornuftige tips som bør prøves før bytte av toppakning?

Motorene er tresylindret fra 1999 og står på en 16 fot Herwa Family. Det skulle ikke være noe problem at den ikke blir varm nok i på sine turer på Grimstadfjorden.

Torstein Jansen

Min Yamaha F50 fra 1997 hadde gjennomtæring i bunnpanna fra eksosen. Ny bunnpanne og eksos fikset biffen. Eksosrøret var det bare fire skruer igjen av. Så ikke umulig at du har samme problemet. Det er bare å begynne skruingen... :worry:

Min motor hadde ingenting igjen av anodene i blokken og jeg lurer på om dette kan ha vært årsaken...

Redigert av jerognal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...