Jump to content

MD2B , prosedyre for rens av sjøvannsfilter ?

Jomes

Recommended Posts

En kan starte med å sjekke at ventilen til sjøvannet er åpen.

Er den det er det bare å stenge den for å rengjøre sjø-vannfilteret.

Er filteret rent er neste sjekk av impelleren i sjøvannspumpe.

Er den ok.

Er det enda flere muligheter.

Ps. er den ferskvann eller sjøvans- kjølt med eller uten kjøle-rør under båten

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

takk for svar :smiley: den er nok begge deler, har egen beholder for kjølevæske, så sjøvannet kjøler vel kanskje ned kjølevæsken ? har vel ikke sett noen rør under båten ,men har da et inntak under båten til sjøvannet.

Men vet noen hvor varmet vannet skal være sånn ca det som kommer ut med eksosen, spør fordi jeg stoler ikke på instrumentene mine, eller termostat. disse har sittet i siden motoren er bygd helt sikkert. skal det være ca kroppstemprert ? eller som en kopp kaffe ca ? bare så jeg har noe å føle meg etter med hånden foreløpig. tidsperpektivet jeg er ute etter er da jeg kjørt et par timer , på 3-4 knop.

enda et spørsmål . Under kjølerøret der sjøvannet kjøler ferskvannet, der sitter en ventil//kran til å skru på. er denne for åpne ,stenge for noe kjølevann ? dette er den enste ventil ,kran til å skru på , på denne siden. (står du foran ved veiva og nesen min peker mot prpellen er den ca sånn midt på motoren og min venstre arm. Skal denne ventilen / kranen være åpen eller stengt ? håper noen forstår meg.

Og hvor varmt skal dekslet på toppen av støtpinnene være hvis noen kan forklare det ? Hvis jeg velger evnt å ta en rens av saltvannskjøesystemet, hvordan skal jeg gjøre dette, ? med hvilke kjemikaler, mengde, og evnt tid.

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...