thberg Startet 20.Mai.2013 Del på Facebook Startet 20.Mai.2013 Hei! Er det noen her som vil være med på en seiltur fra Molde til Trondheim kommende helg? Evt. neste helg? Vi er 2 stk som er fersk i seilerlivet, så det hadde vært greit og fått med seg en som har noe seilererfaring. Mat++ blir selvfølgelig dekket av oss. Ønsker man betaling så kan dette også la seg gjøres! Etter litt plotting i navionics blir seilturen beregnet til å vare i 2 dager med snittfart på 5knots. 25 timer effektiv seiling. Båten er 26 fot med 4 sengeplasser. Jeg kan lettest nåes på thomashberg@hotmail.com Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Hadde vært gøy, men eneste seilerfaringen min er oppå kjølen på en laserjolle i fjor sommer:) jeg kan møte dere om dere ikke finner veien inn Trondheimsfjorden;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
thberg Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Takk for det :) Men jeg har fått plottett inn en meget fin rute fra Molde til Agdeneset. Om padda fungerer så bra som jeg har hørt med navionics så burde dette gå bra. Gutta har fått seg et par dager med seilkurs nå, så det virker som at det skal gå bra. Vi får vell bare være litt varsom på været siden vi er såppas fersk på seilingen. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Skulle gjerne vært med, men helga er fullbooket...Dette er en enkel tur rent navigasjonsmessig, kun Hustadvika som er litt utfordrende.Her er det flere valg; Stopleleia, innsida av Svartoksen, innsida av Kvitholmen fyr og videre nordøstover, eller ytre lei som hurtigruta bruker via Kolbeinsflu bøye og opp mot Hestskjæret fyr.Smalt og grunt en del plasser, men godt merket og ligger en i de kvite sektorene er det ingen fare. Edøyfjorden og videre opp Trondheimsleia er åpen og dyp, så der er det bare å peise på.Vinden kan være ustadig her med skiftinger på tvers av det som meteorologiske melder.Høye fjell og fjordkjefter skaper lokale varianter. Uansett...god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.