Jump to content

Plutselig ville ikke starteren gå, sea ray/mercruiser 5,7


jensemann2

Recommended Posts

Var på fjorden med båten(sea ray 215 mercruiser 5,7 alpha one) igår. Stoppet motoren og kjørte drevet helt opp i trailer posisjon for å trekke båten inn på grunt vann. Da jeg etterpå kjørte ned drevet og skulle starte var det helt dødt. Tenningen fungerte, men starteren gikk ikke. Var akkurat samme symptomer som om båten sto i gir når man prøvde å starte. Prøvde 3-4 ganger og kjørte drevet litt opp og ned, og plutselig fungerte det igjen. Har bare vært denne ene gangen. Er det en sammenheng mellom trim position switchen og startmotoren, for å hindre å starte med drevet for langt opp? Eller er det dårlig kontakt i gear/gassbryteren som skal hindre start i gir?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei, hadde en Mercruiser 350 MAG (5,7) som hadde samme problem - ingen reaksjon når jeg vridde på nøkkelen. Problemet ble gradvis større og større. Trodde feilen lå i startreleet (på starteren) og byttet dette - uten at det ble bedre. Det viste seg ved feilsøking at motoren har et startrele til som sitter på toppen av motoren - rett under plastdekselet over luftfilteret. Dette var synderen og nytt rele kostet kun 230 kr hos Mercruiser -forhandler på Snarøya. Brukte kun 5 minutter på å bytte dette og deretter fungerte motoren perfekt.

Delenummer på min 2004 - modell var : 89-96158T Solenoid starter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...