Jump to content

Startproblemer med varm Mercury 10 Viking 1999 mod


hestavik

Recommended Posts

Har en 10 hk Mercury som fungerer helt fint, med unntak av når motoren er varm. Starter normalt når den er kald, og OK under kjøring. Stopper jeg i 1- 3 min. er det meget vanskelig å starte. Drar 20 - 30 ganger i snoren før den starter. Prøver med fullgass, ingen gass og på og av med chok. Når den starter er alt OK. Har komp. 7,5 vet ikke hva som er normalt for en slik motor?

Gode råd på å finne feilen på mine startproblemer?

 

Link to post
Share on other sites

hestavik - ta dette som et godt råd... når du poster, husk at vi andre ikke kan se påhengeren din...

 

-er det en firetakter eller en totakt ?

-er det 1978 eller 2007 ?

- er det elektrisk choke ?

 

mange som vil hjelpe men du må gjøre ditt :smiley:

Det står 1999 modell helt øverst... :nonod:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ny på siden, så det er vel litt av grunnen for at info uteblir.

Det er en 1999 mod, 10 hk påhengs, 2- takt med manuell choke.

Som skrevet i innlegget. Motor virker OK, men er vanskelig å starte når den er varm. Stopp på 1 - 2 min. blir ett mareritt å få den startet igjen. Man drar og drar i startsnoren uten den store effekten. Når den starter er alt OK og den går fint:

Takker for hjelpen så langt!

Link to post
Share on other sites

Høyres jo ut som et merkelig problem :rolleyes:

Da disse motorene var nye sto det i reklamen at motorene skulle være så lettstartende at det skulle være mulig å starte motoren 10 ganger på en snorlende. JEg hr forsøkt, men klarte ikke mer enn 5 start... :tongue:

 

Men for å starte med det letteste... Er tennpluggene gamle?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vi hadde samme problemet. Saken var at vår motor ville ha håndgass når den var varm, noe vi ikke kunne gi på grunn av gir på gasshåndtaket. Det ble for lite gass ved bare å vri på chokeknappen.

 

Litt tungvint, men vi tok av lokket, og ga gass på forgasser direkte. Da kom den med èn gang......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...