hestavik Startet 20.Mai.2013 Del på Facebook Startet 20.Mai.2013 Har en 10 hk Mercury som fungerer helt fint, med unntak av når motoren er varm. Starter normalt når den er kald, og OK under kjøring. Stopper jeg i 1- 3 min. er det meget vanskelig å starte. Drar 20 - 30 ganger i snoren før den starter. Prøver med fullgass, ingen gass og på og av med chok. Når den starter er alt OK. Har komp. 7,5 vet ikke hva som er normalt for en slik motor? Gode råd på å finne feilen på mine startproblemer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
16marda Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 (redigert) Det kan være problemer med kjølesystemet på motoren. Ta motoren med til et verksted, så kan de finne feilen og eventuelt fikse det. Redigert 20.Mai.2013 av 16marda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 hestavik - ta dette som et godt råd... når du poster, husk at vi andre ikke kan se påhengeren din... -er det en firetakter eller en totakt ? -er det 1978 eller 2007 ? - er det elektrisk choke ? mange som vil hjelpe men du må gjøre ditt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
16marda Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 hestavik - ta dette som et godt råd... når du poster, husk at vi andre ikke kan se påhengeren din... -er det en firetakter eller en totakt ? -er det 1978 eller 2007 ? - er det elektrisk choke ? mange som vil hjelpe men du må gjøre ditt Det står 1999 modell helt øverst... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 hestavik - ta dette som et godt råd... når du poster, husk at vi andre ikke kan se påhengeren din... Han skriver det er en Viking motor, og da er det det ;) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
hestavik Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Hei. Ny på siden, så det er vel litt av grunnen for at info uteblir. Det er en 1999 mod, 10 hk påhengs, 2- takt med manuell choke. Som skrevet i innlegget. Motor virker OK, men er vanskelig å starte når den er varm. Stopp på 1 - 2 min. blir ett mareritt å få den startet igjen. Man drar og drar i startsnoren uten den store effekten. Når den starter er alt OK og den går fint: Takker for hjelpen så langt! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Høyres jo ut som et merkelig problem Da disse motorene var nye sto det i reklamen at motorene skulle være så lettstartende at det skulle være mulig å starte motoren 10 ganger på en snorlende. JEg hr forsøkt, men klarte ikke mer enn 5 start... Men for å starte med det letteste... Er tennpluggene gamle? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
hestavik Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Vi kjøpte motoren brukt i fjor våres, og det var ny termostat og plugger på motoren. Den spruter bra med kjølevann. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Kjølevannet kommer kun når termostaten åpner på disse. Har du konstant trykk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Traale Svart 22.Mai.2013 Del på Facebook Svart 22.Mai.2013 Sjekk at du har riktige plugger. Noen motorer er faktisk kresen på plugger. Vikingen skal ha noen spesielle (og dyre) plugger. Har en Viking selv som ble treg å starte varm i fjor høst, kjøpte nye nå i vår. Problemet er i ihvertfall borte nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skrotnisse Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Vi hadde samme problemet. Saken var at vår motor ville ha håndgass når den var varm, noe vi ikke kunne gi på grunn av gir på gasshåndtaket. Det ble for lite gass ved bare å vri på chokeknappen. Litt tungvint, men vi tok av lokket, og ga gass på forgasser direkte. Da kom den med èn gang...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hestavik Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Hei bidragsytere, her er en del ting som jeg skal få sjekket i helgen. Takker Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.