Jump to content

Innstallert "ny" VP MD2b. Ruser seg og ingen respons på gass.


VetleBorgen

Recommended Posts

Har byttet motor i snekka grunnet den som stod der var stam. Motoren er en volvo penta md2b, den jeg har satt i er litt gamlere. Motoren starta og gikk fint som bare det, når jeg startet den ute før jeg satt den i og alt var i orden. etter montering i båren, og kobla tll dieseltank. dynastarter, aksell og alt annet, var ikke ting i orden lengre. Motoren starter men, ruser seg opp veldig og ingen gassrespons. uansett hvordan jeg setter gassen er det ingen forskjell.. og for å stoppe denne motoren må jeg sleppe gassen, så jeg fikk altså ikke stoppa den uten å¨dra av dieselslangen..

 

Noen som har peiling på hva som kan feile en gammal diesel motor?

 

Link to post
Share on other sites

Har instruksjonsboka også, og ingen egen stoppwire, såvidt jeg vet. Men da er d nok stor sannsynlig for at d er feilen. Får kanskje skru av pumpa idag og se på den. Den armen som stikker ut fra pumpa, skal den være helt løs og ledig?

Link to post
Share on other sites

på min så er det litt motstand da den skyver frem stopper armen, den skal sige tilbake av seg selv og det gjorde den ikke hos meg, den sto bom fast på et sted.

 

Pumpene er jo veldig ulike, men prinsippet er det samme, de er begge mekaniske så få smurt opp alle bevegelige deler på pumpa slik at alt glir som det skal så er jeg sikker på at den starter som ei kule :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Du har nok et problem med turtallsregulator og eller dieselpumpe. Om du har kjøpt motoren brukt har det trolig vært sjøvann i oljen på et tidspunkt. Dette har nok forårsaket rust på edlere deler, spesielt om motoren har stått lagret en tid. Bak i området der er det liten utskifting av olje og vanskelig å få ut igjen sjøvannsrester uten demontering. Reparasjon vil kreve en del demontering som er plundrete å få til om motoren står i et trangt maskinrom.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...