Jump to content

Serviceverksted - Raymarine?


Artekno

Recommended Posts

Kan noen anbefale et godt servicepunkt for Raymarine?

 

Jeg har en ST2000 autopilot som ikke vil mer. Når jeg kopler til strømmen går det en "alarm" og den bare piper. Det vises ikke noe i displayet. Kan være takk og farvel for alt jeg vet, men er vel verdt å få sjekket av noen som har greie på sakene.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Jeg har i grunnen god erfaring med Seatronic utenfor Moss, men jeg vet ikke om de forhandler Raymarine (-eller gjør ikke alle det?). Og når jeg har hatt spørsmål om min Navman vhf, har de sjekket at jeg faktisk har kjøpt den der, før jeg kunne stille noen spørsmål. Så veien å gå, er vel tilbake til den forhandleren som leverte den, evt. et googlesøk så kanskje det dukker opp noen i et forum der dette har vært tema allerede.. Lykke til.

At en alarm går kan jo være et tegn på at systemet fungerer slik det er tenkt.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Da har eg nok sovet i timen ja. Har ikke snakke med de siden 2009 og da var min

st7001 plus umulig å få deler til, måtte kjøpe ny komputer var svaret. Eg fannt en erstatningskondensator på nettet til 300 kr. som løste probblemet. Bank i bordet, funker ennå.

Link to post
Share on other sites

Fikk snakket med Christoffer på CT Marine AS, Fornebu. Serviceinnstilt og oppegående kar! Han ba meg måle spenning i kontakt og ledningsnett først og fremst da han antok lav spenning/dårlig kontakt. Vi prøver det. Ellers er det nytt hovedkort og antakelig mer lønnsomt å kjøpe ny...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Et alternativ er å koble ut en og en del (kommunikasjonsport) for å se hvor feilen kan være.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Et alternativ er å koble ut en og en del (kommunikasjonsport) for å se hvor feilen kan være.

 

 

Har ikke studert oppkoplinga nøye men er nok bare + og - inn på denne. Den er ikke koplet opp på noe NMEA-opplegg, selv om jeg har en Raymarine 435i som skal kunne brukes.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...