Jump to content

Yamaha 4hk, går 2 min før stopp


Lars E.

Recommended Posts

Har en 4hk Yamaha 2T fra rundt årtusenskiftet. Motoren ble tatt i bruk i fjor, etter å ha stått lagret i 11 år.. Den ser helt ubrukt ut.

 

Motoren fungerte feilfritt i hele fjor. Ved opplag i fjor høst, kjørte jeg den tom for bensin i forbindelse med transport i bil og for på unngå evt besinsøl.

Etter dette har jeg ikke fått start. Dvs den starter og går ca 2 min før den stopper, og deretter vil den ikke starte før den har stått noen timer. Den dør med en gang hvis den får motstand. Jeg har også klart å holde den i liv ved hjelp av full choke, men det går også bare en stund før den stopper.

 

Den har fått ny plugg og ny bensin. Ut fra min begrensede kompetanse, har jeg sjekket at det renner besin frem til forgasseren.

 

Før jeg kryper til korset og leverer den inn til fagfolk, hva kan jeg gjøre og sjekke selv?

 

pfh takk!

 

mvh

Lars

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Du kan prøve å skru ut tappepluggen i bunn av forgasser, det kan bare være vann eller møkk som har samlet seg i flottørkammeret. Hvis ikke det hjelper, skru fra hverandre forgasser, rengjør alt med bensin og blås rent med trykkluft. Bruk også en tynn ståltråd eller nål til å stikke opp hull i dyser(forsiktig) for å fjerne avleiringer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...