Lars E. Startet 21.Mai.2013 Del på Facebook Startet 21.Mai.2013 Har en 4hk Yamaha 2T fra rundt årtusenskiftet. Motoren ble tatt i bruk i fjor, etter å ha stått lagret i 11 år.. Den ser helt ubrukt ut. Motoren fungerte feilfritt i hele fjor. Ved opplag i fjor høst, kjørte jeg den tom for bensin i forbindelse med transport i bil og for på unngå evt besinsøl. Etter dette har jeg ikke fått start. Dvs den starter og går ca 2 min før den stopper, og deretter vil den ikke starte før den har stått noen timer. Den dør med en gang hvis den får motstand. Jeg har også klart å holde den i liv ved hjelp av full choke, men det går også bare en stund før den stopper. Den har fått ny plugg og ny bensin. Ut fra min begrensede kompetanse, har jeg sjekket at det renner besin frem til forgasseren. Før jeg kryper til korset og leverer den inn til fagfolk, hva kan jeg gjøre og sjekke selv? pfh takk! mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Det er vanligvis forgasser som trenger å renses på de motorene der..... Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Demontere forgasseren, eller bare blåse gjennom luft? Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Du kan prøve å skru ut tappepluggen i bunn av forgasser, det kan bare være vann eller møkk som har samlet seg i flottørkammeret. Hvis ikke det hjelper, skru fra hverandre forgasser, rengjør alt med bensin og blås rent med trykkluft. Bruk også en tynn ståltråd eller nål til å stikke opp hull i dyser(forsiktig) for å fjerne avleiringer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Aldri ståltråd i dysene, kun trykkluft! Dysene er av mykt materiale og skades lett av ståltråd/nål... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Vanntett Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Aldri ståltråd i dysene, kun trykkluft! Dysene er av mykt materiale og skades lett av ståltråd/nål... Det var nytt for meg. Har alltid brukt dette, men som sagt veldig forsiktig! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Det var noe av det første jeg lærte om forgassere. Aldri stål, til nød en tannpirker i tre om noe sitter for godt til å blåses vekk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars E. Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Men hvis det tett dyse/forgasser. Hvorfor staryerSent from my iPhone using Tapatalk Hvorfor må den stå en stund før den starter igjen?Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Skrudd opp luftinga på bensintanken? Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Yupp:) Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.