Jump to content

Muligheter for å bo i båt i Sandnesområdet?

AndreasE

Recommended Posts

Hei!

Begynner i juni i fast jobb i sandnes og har i de siste to årene bodd i båt i Grimstad. Tenkte derfor, pga boligprisene, å fortsette å bo i båten i sandnesområdet. Ringte Lura Båtforening i dag ang Sandnes gjestehavn og fikk beskjed om havna kommer til å holde stengt de kommende årene pga oppgraderinger. Er det noen av dere som har noen tips hvor det finnes tilsvarende muligheter i området? Har bare en liten 28" seilbåt, så er avhengig av et serviceanlegg med tilgang til dusj og vaskemaskin...

Mvh Andreas

Jeg har akurat vært i omtrent samme situasjon etter å ha returnert til Sandnes etter en del år i eksil og kjøpte meg en 31 fots seilbåt for å bo i. Etter mye frem og tilbake satt jeg igjen med Sandnes gjestehavn, som da skal pusses helt opp og ikke tar i mot langtidsliggere, Stavanger gjestehavn og Tananger gjestehavn. Det finnes mange havner i området, men det med tilgang til vann året rundt, mulighet for dusj, eventuell offentlig transport til/fra jobb osv gjør utvalget litt mer begrenset.

Ulempen med både Stavanger og Tananger er trafikken når en skal jobbe i Sandnes. Riktignok går det tog mellom Sandnes og Stavanger, så der er forholdene bedre en Tananger og buss når det kommer til å tilbringe tid i kø.

Jeg endte til slutt opp med å bo i båt i en annen havn til en lavere pris i nærheten av der jeg jobber og dusje på jobb.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...