AndreasE Startet 21.Mai.2013 Del på Facebook Startet 21.Mai.2013 Hei! Begynner i juni i fast jobb i sandnes og har i de siste to årene bodd i båt i Grimstad. Tenkte derfor, pga boligprisene, å fortsette å bo i båten i sandnesområdet. Ringte Lura Båtforening i dag ang Sandnes gjestehavn og fikk beskjed om havna kommer til å holde stengt de kommende årene pga oppgraderinger. Er det noen av dere som har noen tips hvor det finnes tilsvarende muligheter i området? Har bare en liten 28" seilbåt, så er avhengig av et serviceanlegg med tilgang til dusj og vaskemaskin... Mvh Andreas Sitér dette innlegget Link to post
TRabben Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Jeg har akurat vært i omtrent samme situasjon etter å ha returnert til Sandnes etter en del år i eksil og kjøpte meg en 31 fots seilbåt for å bo i. Etter mye frem og tilbake satt jeg igjen med Sandnes gjestehavn, som da skal pusses helt opp og ikke tar i mot langtidsliggere, Stavanger gjestehavn og Tananger gjestehavn. Det finnes mange havner i området, men det med tilgang til vann året rundt, mulighet for dusj, eventuell offentlig transport til/fra jobb osv gjør utvalget litt mer begrenset. Ulempen med både Stavanger og Tananger er trafikken når en skal jobbe i Sandnes. Riktignok går det tog mellom Sandnes og Stavanger, så der er forholdene bedre en Tananger og buss når det kommer til å tilbringe tid i kø. Jeg endte til slutt opp med å bo i båt i en annen havn til en lavere pris i nærheten av der jeg jobber og dusje på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 (redigert) Du har Hana BF og Sandvika BF som kan være verd å høre med. Jåttåvågen BF har kanskje noe? Riska BF er jo litt unna, men kanskje aktuell da det går gode bussforbindelser. Det er også mulig å togpendle langs hele Jæren ned til Egersund, og da endrer mulighetene (og prisene) seg. Redigert 21.Mai.2013 av eiaro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Buss fra kaia i Hommersåk (Riska) tar 20 min til Sandnes sentrum. Hurtigbåten til Stavanger sentrum tar 17 min. Hommersåk er, til tross for son perifere beliggenhet, riktig sentral... Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
JGH Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Løfter denne litt eg, er det mulig å bo i båten i Tananger? Vurderer jobb der, og vil jo ha huset med meg. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Kjetil1 Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Har vært og er vel båtboere der, så det bør gå fint men jeg vet ikke hvem man må kontakte... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 det er vel allerede et aktivt medlem som bor i seilbåt i Tananger... men hvem var nå det da..ahhh sa han hadde påtatt seg havnevaktjobben i sommer... huff.. jaja, han melder seg nok. Sitér dette innlegget Link to post
Filip Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Jeg er båtboer i Sandnes dere kan kontakte meg på tlf. 90204315 kan muligens skade en god båtplass i Sandnes med vann heile vinteren kan formidle kontakt til Tomas som bor i båten i tananger Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Tananger er en mulighet, JGH -- funker for meg, som nevnt av forrige to talere. Krøkkete om man skal jobbe i en retning der man kommer feil i forhold til køen, og det er ikke egentlig allverdens tilrettelagt for båtboerskap. Men jeg synes det er et riktig så trivelig sted! Tar kontakt på IM. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.