Lille_my Startet 21.Mai.2013 Del på Facebook Startet 21.Mai.2013 Hei alle sammen. Jeg har en LM 22 fot seilbåt med avrundet akterende som jeg gjerne vil feste en brakett for påhengsmotor på. Problemet er at brakettene er flate og min akterende er avrundet. Noen som har et tips til hvordan det skal løses? spesielle skruer etc? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Et bilde hadde nok vært til hjelp... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Spesielle skruer er jo ikke til noe hjelp, men du kan lage til kiler om skroget kurver så mye at føttene på braketten ikke ligger inntil. Om braketten står rett eller ikke i forhold til fartsretningen betyr ikke noe. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Proxor Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 har selv ein Alo 28 (29fot) som eg skal til og feste brakett på da eg liker og ha på ein påhengsmotor i reserve tilfelle innenbords motoren skulle stoppe.Dersom den kun er avrunda men ellers ikke vinkler noen grader ut/inn er det vel bare og sette på ein slik flat brakett og sette ein 3-4 mutter skiver imellom slik at den kommer litt ifra.Her har eg akterende som skråer utover, så eg måtte ha ein brakett som jekk og vinkle litt. eg kjøpte ein slik: http://bestmarin.no/Produkter/Motor--og-tilhengerutstyr/Motorbraketter-og--spylere/Motorbraketter/Motorbrakett-fast-10-hk--229246-p0001679880.aspx den har 3 justerings hull så eg får vinkla plata litt og i og med akterenden min ikke er i rett vinkel. den vil nokk fungere fint hoss deg også med og bare ha på noen lengre muttrer og noen mutter skiver under for og bygge ut litt. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Hvis du har plass på dekk, tror jeg motorfeste som er laget for Folkebåt kan brukes på din båt: Se http://www.folkboat.de/xtcmodified-1.04/product_info.php?products_id=201 Sitér dette innlegget Link to post
Lille_my Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Hei. Takk for hjelpen. Jeg fant en brakett lignende Proxor foreslår ovenfor. Den passet perfekt:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.