Jump to content

Feste brakett til påhengsmotor på seilbåt med avrundet akterende


Lille_my

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg har en LM 22 fot seilbåt med avrundet akterende som jeg gjerne vil feste en brakett for påhengsmotor på. Problemet er at brakettene er flate og min akterende er avrundet. Noen som har et tips til hvordan det skal løses? spesielle skruer etc?

Link to post
Share on other sites

Spesielle skruer er jo ikke til noe hjelp, men du kan lage til kiler om skroget kurver så mye at føttene på braketten ikke ligger inntil. Om braketten står rett eller ikke i forhold til fartsretningen betyr ikke noe.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

har selv ein Alo 28 (29fot) som eg skal til og feste brakett på da eg liker og ha på ein påhengsmotor i reserve tilfelle innenbords motoren skulle stoppe.
Dersom den kun er avrunda men ellers ikke vinkler noen grader ut/inn er det vel bare og sette på ein slik flat brakett og sette ein 3-4 mutter skiver imellom slik at den kommer litt ifra.
Her har eg akterende som skråer utover, så eg måtte ha ein brakett som jekk og vinkle litt. eg kjøpte ein slik: http://bestmarin.no/Produkter/Motor--og-tilhengerutstyr/Motorbraketter-og--spylere/Motorbraketter/Motorbrakett-fast-10-hk--229246-p0001679880.aspx den har 3 justerings hull så eg får vinkla plata litt og i og med akterenden min ikke er i rett vinkel.

den vil nokk fungere fint hoss deg også med og bare ha på noen lengre muttrer og noen mutter skiver under for og bygge ut litt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...