Kaptein Fredrik Startet 21.Mai.2013 Del på Facebook Startet 21.Mai.2013 Hallo folkens. Jeg lurer på en ting til før denne sesongens sjøsetting. Jeg har en pakkboks som lekker litt(jeg har lest at de skal lekke litt), kanskje 10-15 liter gjennom sesongen. Er det noe jeg bør gjøre med den for å forhindre at det kan bli stor lekkasje og båten synker? Den sitter knotete til under dieseltanken men jeg fikk tatt noen bilder med telefonen Jeg vet ikke mere om den enn at den følgte med min Sabb Mitsubishi M4.140 når den var ny i 1989. Alle svar mottas med stooooooor takk Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Aldri hatt noe vedlikehold med den ?Eneste er jo simmringene da jo mye de har slitt på aksling,og sørg for att det er godt med fett.Sånn att du kjenner du presser litt fett inn,så litt tilbake så ikke simmringer står i spenn,de har jo begge en leppe som peker bakover så det ikke skal komme vann inn i boksen og for att det ikke skal komme fett inn mot motor.Noen pakkbokser kan modifiseres litt så ikke simmringer ikke sliter på samme sted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Svart 24.Mai.2013 Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 Jeg vet ikke detaljer om den pakkboksen, men jeg mener den burde være helt tett hvis det er fettsmurt simmerring. Da bør simmerringen(e) byttes. Uansett bør du få på et par slangeklemmer til. Det skal være to på hver ende av gummien som holder pakkboksen. Om den ene du har nå ryker så kan lekkasjen bli stor. På min båt var den ene av to røket, og det kunne ikke sees. Bruddet var på undersiden og klemma så stram ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.