Jump to content

Fettsmurt pakkboks type Sabb, bør jeg gjøre noe før sjøsetting?


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Hallo folkens. Jeg lurer på en ting til før denne sesongens sjøsetting.

 

Jeg har en pakkboks som lekker litt(jeg har lest at de skal lekke litt), kanskje 10-15 liter gjennom sesongen.

 

Er det noe jeg bør gjøre med den for å forhindre at det kan bli stor lekkasje og båten synker?

 

Den sitter knotete til under dieseltanken men jeg fikk tatt noen bilder med telefonen :thumbsup:

 

bilde

 

bilde

 

Jeg vet ikke mere om den enn at den følgte med min Sabb Mitsubishi M4.140 når den var ny i 1989.

 

bilde

 

bilde

 

Alle svar mottas med stooooooor takk :thumbsup:

 

Mvh

Kaptein Fredrik

 

 

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Aldri hatt noe vedlikehold med den ?Eneste er jo simmringene da jo mye de har slitt på aksling,og sørg for att det er godt med fett.Sånn att du kjenner du presser litt fett inn,så litt tilbake så ikke simmringer står i spenn,de har jo begge en leppe som peker bakover så det ikke skal komme vann inn i boksen og for att det ikke skal komme fett inn mot motor.Noen pakkbokser kan modifiseres litt så ikke simmringer ikke sliter på samme sted.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke detaljer om den pakkboksen, men jeg mener den burde være helt tett hvis det er fettsmurt simmerring. Da bør simmerringen(e) byttes.

Uansett bør du få på et par slangeklemmer til. Det skal være to på hver ende av gummien som holder pakkboksen. Om den ene du har nå ryker så kan lekkasjen bli stor. På min båt var den ene av to røket, og det kunne ikke sees. Bruddet var på undersiden og klemma så stram ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...