Grand Banks jr Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Helge77 skrev for 2 timer siden: Men det jeg oppdaget var hvis du bruker den blå puten som er beregnet rubbing å tilsette vann på underlaget å rubbe middel på puten så fikk den nesten samme effekten som ekte vann sliping. Autosol metallrubbing på puten og vann på sprayflaske fungerer også ypperlig. Koster lite også. Vedrørende press på puten så synes jeg det er vanskelig å beregne når jeg jobber på skutesiden... Har ødelagt noen puter når jeg har jobbet for lenge med dem. Gikk over til å bytte pute hver 2. meter og da gikk det bra. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Skate Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Jeg hadde mye problemer med at polermaskinen begynte å gjøre «kast» og legge igjen gammel polish på gelcoaten. Nå har jeg bare på 4 små erter med wax, cleaner e.l. Og polerer et par meter i 15-20 cm bredde før jeg legger på nytt. Da holder puten mye lenger før rengjøring. Og innimellom kjører jeg puten mot en avrundet list, som gjør at den kaster fra seg gammelt smøremiddel. ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Jeg har gjerne 3-5puter tilgjengelig, bytter hver 2 meter og tar en kjapp vask på den jeg tar av. Så får den tørka litt før jeg kjører på vidre Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Eika skrev for 9 timer siden: Jeg har gjerne 3-5puter tilgjengelig, bytter hver 2 meter og tar en kjapp vask på den jeg tar av. Så får den tørka litt før jeg kjører på vidre Bruker du varmt vann? Ingen såpe? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Mouche skrev 17 minutter siden: Bruker du varmt vann? Ingen såpe? Kun varmt vann i en bøtte, klemmer på puta i 30-60sec, så legger jeg den til tørk Sikkert ikke optimalt, men fungerer bra nok for meg Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Godt nok er godt nok for meg også, takk for info/tilbakemelding! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 14 hours ago, Helge77 said: Helt unødvendig med rense midler til rengjøring av putene. Skyller dem i rent vann. Blir nett som nye. Å legg dem oppå rørene på varmtvannsbereden hjemme så tørker di fint der litt salo og varmvann får av poleringa lett ja, trenger ikke noe spesialgreier Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Komodo Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Ok, da dropper jeg isopropanol til nesten hundre kroner literen. Men det var vel noe annet isopropanol skulle brukes til også. Var det ikke noe som kaltes for wipe down? Det var en tråd her i fjor med noen gode, trinnvise beskrivelser av poleringsprosedyrene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Billa Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Isopropanoal og varmt vann er egnet som en rimelig strip og pad vask. Den fremskynder tørking og renser uten å legge igjen produktrester. Men klarer man seg med varmt vann og zalo så gjør det. 70-80 kr for en flaske på Obs sist jeg kjøpte. Holder flere år. Egnet om man vasker pads mens man polerer. Pads kan også vaskes i vaske maskin hjemme på fint program uten sentrifugering. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Grand Banks jr Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Eika skrev for 14 timer siden: Jeg har gjerne 3-5puter tilgjengelig, bytter hver 2 meter og tar en kjapp vask på den jeg tar av. Så får den tørka litt før jeg kjører på vidre Polering eller rubbing, eller på begge deler? Trodde ikke poleringsmiddel var så glad i fukt, men kanskje jeg tar feil? Kanskje bare voks som ikke er glad i vann? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
leopard Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Jeg kjører mine i vaskemaskin på 40 grader blir som nye. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Polering eller rubbing, eller på begge deler? Trodde ikke poleringsmiddel var så glad i fukt, men kanskje jeg tar feil? Kanskje bare voks som ikke er glad i vann? Polering og rubbing. Det er derfor jeg har mange, sånn at de får tørka i mellomtiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.