Jump to content

Problemer med at poleringsmaskin "spiser" puter

Aktenfor Tvers

Recommended Posts

Helge77 skrev for 2 timer siden:

Men det jeg oppdaget var hvis du bruker den blå puten som er beregnet rubbing å tilsette vann på underlaget å rubbe middel på puten så fikk den nesten samme effekten som ekte vann sliping. 

Autosol metallrubbing på puten og vann på sprayflaske fungerer også ypperlig.  Koster lite også. 

Vedrørende press på puten så synes jeg det er vanskelig å beregne når jeg jobber på skutesiden... Har ødelagt noen puter når jeg har jobbet for lenge med dem. Gikk over til å bytte pute hver 2. meter og da gikk det bra.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg hadde mye problemer med at polermaskinen begynte å gjøre «kast» og legge igjen gammel polish på gelcoaten.

Nå har jeg bare på 4 små erter med wax, cleaner e.l. Og polerer et par meter i 15-20 cm bredde før jeg legger på nytt. Da holder puten mye lenger før rengjøring.

Og innimellom kjører jeg puten mot en avrundet list, som gjør at den kaster fra seg gammelt smøremiddel. ? 

14 hours ago, Helge77 said:

Helt unødvendig med rense midler til rengjøring av putene. Skyller dem i rent vann. Blir nett som nye. Å legg dem oppå rørene på varmtvannsbereden hjemme så tørker di fint der

litt salo og varmvann får av poleringa lett ja, trenger ikke noe spesialgreier

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Isopropanoal og varmt vann er egnet som en rimelig strip og pad vask. Den fremskynder tørking og renser uten å legge igjen produktrester. Men klarer man seg med varmt vann og zalo så gjør det. 70-80 kr for en flaske på Obs sist jeg kjøpte. Holder flere år.     Egnet om man vasker pads mens man polerer. Pads kan også vaskes i vaske maskin hjemme på fint program uten sentrifugering. 

Sushi

Eika skrev for 14 timer siden:

Jeg har gjerne 3-5puter tilgjengelig, bytter hver 2 meter og tar en kjapp vask på den jeg tar av. Så får den tørka litt før jeg kjører på vidre 

Polering eller rubbing, eller på begge deler? Trodde ikke poleringsmiddel var så glad i fukt, men kanskje jeg tar feil? Kanskje bare voks som ikke er glad i vann?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...