Jump to content

Hvordan fjerne Gasskammen på en Tohatsu 9.9


Henjesanden

Recommended Posts

Hei.

 

Har en tohatsu 9.9, og lurer på hvordan jeg kan fjerne Gasskammen for og bytte den med en 15 hk Kamm.

Er dette vanskelig?

Kan det ødelegge motoren ?

Hvor mange hestekrefter vil motoren da få ?

Hva må jeg gjøre, steg for steg ?

 

Håper på gode svar :-)

Link to post
Share on other sites

Hei!

Skal prøve å huske hvordan jeg gjorde det.

Først må du skru løst startsnorenheten. Ikke rør den midterste skruen, kun de (var det fire?) rundt selve enheten.

Nå kan du da komme til på de to skruene som holder kammen, slik at du kan bytte den ut.

Etter at du har montert den nye må du justere staglengden på gass-staget slik at du ser at den delen på forgasseren som vrir seg, vrir seg akkurat maksimalt og ikke mer (kommer i spenn). Hvis den kammen du har fått er lik den jeg fikk med, ser den helt feil ut = all "gass" kommer på slutten. Jeg har lagd en ny "jevnere" en i syrefast plate....tror det gir motoren noe mer moment på "marsfart"=akkurat plan med jolla. HK...tror jeg leste ca 14. Kommer litt lettere i plan, men det er ikke sikkert du får mere fart siden du da må ha annen propell (var det noen som skrev i en test).

Ødelegge motoren gjør du nok ikke, da denne motoren er trimmet ned fra ca 15 hk (det er en totakter du har?) Del var forhandler som monterte min på kjøpsdag ny. Avgiften er betalt fra forhandler for 15hk.

Redigert av Alegría (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...