mhemil Startet 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2013 Så har Autoroute kommet på Navionics for iPad/iPhone. Vet ikke om dette blir en suksess. Garmin sin løsning (på MFDs) har fått grei omtale så det kan bli interessant å sammenlikne. Personlig skulle jeg heller ønske Italienerne prioriterte kurs opp før dette. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Problemet er om en data er kategorisert feil og autoruten legger kursen rett over et grunnt område. Prøvde en Garmin sak for noen år siden, og den la ruta rett over Jeteen i drøbaksundet. Ikke imponert. Blir liksom litt TomTom bilnavigasjon over det synes jeg, og den legger jo ruta rett som det er innom kjerreveier om den feilaktig er kategorisert som europavei.... Akkurat her mener jeg man gjør det bedre en maskinen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Knutzen1 Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Dette var noe jeg har ventet på, og et tegn på at det vil komme på Raymarine plottere snart også. Men problemet etter første test, er at det absolutt ikke fungerer... Den lager jo kun en rød strek fra a til b, rett over land... Latterlig å lansere noe som ikke har noenting med auto å gjøre... Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 24.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Har også testet litt og så det samme ved flere anledninger. Prøv andre steder og den klarer generere en ok rute. F.eks klarte den å komme seg igjennom jeteen. Men, dette er definitivt ikke noe man kan eller bør stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Har oppdatert Navionics appen men ser ikke hvordan jeg aktiverer/benytter autorute. Kan noen gi meg en kort forklaring? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Jeg forsto heller ikke helt hvor Auto route dukket opp. Det viser seg at oppdateringen bare klargjør for det, men du må gå inn på oppdateringer i appen å kjøpe det som en tilleggsmodul. 35kr.. Synes personlig ikke den fungerte tilfredsstillende... Son-Sandspollen og Son-Hankø klarte den ihvertfall ikke, og litt klønete å bruke fordi den slår inn selv om man vil lage alt manuelt. Mulig det går an å deaktivere, har ikke testet så mye enda Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 24.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Når du lager ny rute får du valget mellom manuell eller autorute. Riktig at modulen koster 35 NOK. Sitér dette innlegget Link to post
jk Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Legger rutene over land i Trøndelag. Har kjøpt modulen og valgt "auto" Sitér dette innlegget Link to post
jk Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Litt rask på avtrekkeren der. Passet på å legge både start og slutt utenfor blåfarget vann, og at ruten var mulig uten å krysse grunt vann, og da lagde den ruter. Den gir opp hvis den må på mindre dyp enn 5 - 10m, selv om jeg påstår at båten stikker 30 cm. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Skit bra fra Nesna til Brønnøysund Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
MajorAndy Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Jeg lagde en rute op fra Helsingør til Marstand. Dette er ikke en rute jeg ville følge vi virkeligheden. Så meget vil jeg sige. Men som målevæktøj for at få en omtrentlig rute og afstand fra A til B er det nok brugbart. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Har Danmark hd på padde og får ikke opp tilbud om autotoute Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Ser faktisk ut som det har skjedd noe allerede i kveld :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Joda, det kom opp et tilbud men når jeg velger "Menu" og "upgrade..." ligger bare naviappen der, som jeg har kjøpt for lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Jeg testet den nå i kveld og den virket veldig ok. Men det er for meg et verktøy for å foreslå veipunkter i 'et større perspektiv' og så går jeg gjennom ruten for å gjøre tilpasninger. Man slipper jo å trykke inn hele ruten, og det gjør det enklere å legge opp en rute. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Synes dette er flott. Man må alltid gå gjennom ruta, men dette gjør appen enklere å bruke Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Jeg savner stadig voldsomt muligheden for at sende en rute trådløst til plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Da må du kjøpe deg Raymarines nye e serie Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Synes dette høres spennende ut som planleggingsverktøy. Men - hver gang jeg forsøker å oppgradere til nav module (den du må ha først), så får jeg bare beskjed om "transaction failed - you will not be charged". Er det noen andre som har vært borti samme problem - og løst det? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (redigert) Ja. Du må inn på padda i innstillinger-generellt-restriksjoner-"kjøp i program"og dette denne til PÅ. Da kan du kjøpe autoroute i Navionics Forøvrig en lengere tråd om emnet her: https://baatplassen.no/i/topic/101744-autorute-paa-navionics-app-overraskende-bra/ Kk Redigert 27.Juni.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Hahhahaaa!! Tusen takk for hjelpen KongKing! Glemte at jeg hadde slått av denne så unga ikke skulle bruke en formue i såkalte gratis-spill. Nå fungerer det som en drøm! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Og husk nå for all del å slå det på igjen etterpå. Guttungen på 8 kjøpte "diamanter" for 7900,- i løpet av tre dager i et gratisspill på ipadda her i heimen. At et såkalt seriøst firma som Apple lar spillselgere pushe produkt rettet mot barn som åpenbart er til for å svindle skjønner ikke jeg noe som helst av. At svindelopplegg som dette i det hele tatt er lovlig i Norge skjønner jeg kanskje enda mindre av. Alle betalingsløsninger hos Apple/Itunes er sagt opp og jeg har kjøpt Androidebrett som kun jeg selv og kona får bruke. Og når en først har tatt i bruk Locus så er ikke Navionics så aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Fungerer heller dårlig, vil ikke navigere deg under broer, men tar heller store omveier rundt! Er hellerikke noe valgmulighet for å stille inn høyde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.