Jump to content

"Hytte på vannet". -Bygge selv. Noen spørsmål.


Johnsenbåt

Recommended Posts

Fordi at jeg elsker å være ute og å holde på med noe praktisk i sommer halvåret, så har jeg tenkt litt på en "flåte" som jeg kan bygge en form for hytte på. Dette skal koste så lite penger som mulig, og trenger ikke være "3 rom og kjøkken" løsning.

 

Jeg vil bruke messt mulig ting jeg finner i naturen, type "hytte" man bygde i barndommen ute i skogen. Jeg har alikavell masse kontakter som gir meg tilgang til brukte materialer gratis etter omkledning av hus og andre byggeprosjekter. Jeg får også "inn priser" flere steder, og har derfor tilgang til mye, veldig billig.

 

Tanken min går ut på en større flytebrygge, som man kan bygge en "hytte" på. Bryggen skal være av litt størrelse, må tåle endel vekt, må være mulig å slepe etter en liten jolle, og må kunne ligge ute uten oppsyn.

 

Dette er mest for å ha noe å holde på med, samtidig som man kan bruke den til å dra på tur, og bruke som en liten hytte. Og har derfor noen spørsmål.

 

-Hvor kan jeg få tak i en type "større" brygge, som tåler endel, og som er svinbillig, eventuelt gies bort? har sett på finn.no og slike steder. Det er visst ikke mye slikt å oppdrive til en billig penge.

 

-Hva gjør jeg til vinteren ? Jeg anntar at den blir såpass stor og tung at det å få den opp er uaktuelt. Jeg ser egentlig for meg at jeg ribber den for verdier når vinteren kommer, trekker den ett stykke til sjøs og lar den drive avgårde, for så å forhåpentlig vis aldri se den igjen.

 

-Jeg trenger en form for løsning ang bølger. Brygger som er "tunge" ligger ofte lavt i vannet. Det skal ikke mye til før bølgene slår over. Bygge en form for "vegg" rundt det hele ?

 

-Hvor skal jeg oppbevare dette ? Jeg bor i Fredrikstad, og vil ha den nærmest mulig kråkerøya, byen eller rundt der. På hvaler, sånn at det ikke tar lang tid å komme seg dit med en liten jolle.

 

-Kanskje dette er noe du kunne tenke deg å være med på ? Dette er bare tanker for å ha noe å gjøre i sommer. :)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...