Jump to content

Vant til seilbåt ikke levert i tide - hva kan jeg kreve?


Wakeboarder

Recommended Posts

Jeg bestilte midt i februar nye vant til Seilbåten. Dette skulle gå raskt å få ordnet og de skulle få det klart før 1 mai.

(Avventer med å angi leverandør, da de får muligheten til å få meg fornøyd først)

Etter mange purringer klarte de å ha vantene klare 10 mai, men siden dette var midt i en langhelg for min del fikk jeg ikke hentet de før 13 mai.

 

Jeg målte opp vantene og fant ut at de for det første ikke var like lange, og for det andre var de begge for lange. (Heldigvis, så slapp jeg å finne det ut i det jeg skulle heise på masta..)

Jeg fikk ikke vært innom de igjen før 16.05 og levert de.

 

Det ble lovet nye innen i dag, 24.05. Ringte de nå, nei de ble ikke klare før på mandag.

 

Hva kan jeg som kunde kreve? Vantene ble betalt på første levering. Har Mistet 3-4 uker av en allerede kort sesong...

 

Hilsen Frustrert :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det står vel noe i forbrukerkjøpsloven om hvor lang tid en utbedring kan ta før man har krav på kompensasjon tror jeg? Om det er noe kompensasjon på vanlig leveranse, medmindre det er avtalt vet jeg ikke.

 

Like greit å slå opp selv og finne ut fremfor å vente på at andre skal gjøre det eller komme med synsing og diverse meninger.

Link to post
Share on other sites

Du kan ikke kreve noe, for du har 1) ikke lidd et økonomisk tap og 2) ikke fått levert noe med en mangel, som du beholder. Det du kan gjøre er å heve kjøpet pga vesentlig forsinkelse. Da skal du intet betale. Annen mulighet har du ikke. Da må du selvsagt få tak i vantene annetsteds. Mye her i livet som er valg mellom pest og kolera ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...