Jump to content

VP280 Propellbolt ødelagt - hvordan få ut?


krillbaaten

Recommended Posts

Hei,

 

Skulle skifte anoder på Weekenderen hvilket resulterte i at den ytterste bolten/skruen som står inn i propellkonen? er ødealgt. Får ikke skrudd den hverken inn eller ut...

 

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan fjerne den? Trenger jeg i utgangspunktet noen spesialverktøy for å skifte anoder på slike drev? Det så ut til å være veldig rett fram, men resultatet hittil tilsier at det ikke var tilfellet... Nå sitter propellen ikke fast, og er ikke løs så jeg er litt mellom barken og veden her. Alle tips mottas med takk!

 

-krillbaaten

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er jo en umbrako der som krangler, prøv å kakk inn en torx bits er så nær opp till max størrelse som mulig.

Har prøvd det selv m godt resultat, smør gjengene på den nye bolten m tjære så vill den garantert ikke bite seg fast igjenn.det finnes ogå spesielle bits til dette bruket men jeg husker ikke hva dem heter, spør da på en skikkelig verktøy butlkk , tools eller lignende.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen,

 

Nå er begge propellene av og anodene omsider skiftet. Bolten som ble nevnt knakk i prosessen, men den andre kom helskinnet ut. Rå makt ble løsningen, om enn noe skummelt. var jo ikke klar over at denne bolten var i tommer (1/4) og ikke i millimeter. Med riktig verktøy ble alt så meget bedre. Takk for tips. Jeg kommer sikkert til å trenge de senere...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...