Jump to content

Hvordan få løsnet kranen til utedusjen når den sitter helt fast?


Vedvards

Recommended Posts

Hei

 

Kranen til utedusjen sitter helt fast. jeg får ikke vridd den iretning av hverken kaldt eller varmt. :cryin:

Trenger noen gode råd til hvordan jeg skal få løsnet på den.

 

(Det er en trykk knapp på toppen av dusj hodet som styrer vannet av og på - og den virker :thumbsup: )

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å trekke kranen utover og så vri. Noen av disse kranene låses ved og trykke dem inn, og dermed må de ut igjen før de kan dreies. Vet ikke om din er slik, men prøv litt forsiktig.

 

Ja, jeg prøvde litt, men i og med at det er trykk knapp på dusjhodet for vannet av/på, er det vel lite sannsynlig at kranen er til å dra ut? Denne funksjonen ville vel ev også ha vært for å skru vannet av eller på, altså samme funksjon som trykk knappen på dusj hodet? :crazy:

Link to post
Share on other sites

 

men i og med at det er trykk knapp på dusjhodet for vannet av/på, er det vel lite sannsynlig at kranen er til å dra ut?

 

Nei, det er ganske sansynelig at den skal dras ut ! Jeg må det på min, men den er ikke helt lik. Knappen alene er ikke god nok som "stoppekran" alene. Prøv det !

Link to post
Share on other sites

Jeg må dra min 'blande ventil" ut for at dusjen skal virke, men må også trykke knapp på selve dusjhodet for å den skal dusje. Men jeg kan likevel vri mot kaldt eller varmt når den ikke er dratt ut.

Dette er på badet inne.

 

På den ute skal blandebatteriet 'knekkes' nedover for å virke. Også der er det i tillegg knapp på dusjhodet. Også der kan det vris selv om den ikke er i 'på' posisjon.

 

Tror det er mange patenter ute å går her, men du husker vel hvordan dette var i fjor ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

 

Nei, det er ganske sansynelig at den skal dras ut ! Jeg må det på min, men den er ikke helt lik. Knappen alene er ikke god nok som "stoppekran" alene. Prøv det !

 

Knappen på mitt dusj hode er en fullverdig stoppekran. Kommer ikke ut en dråpe om den er stengt og trykket på vannet står på..... :worry:

 

He-he

 

Leser igjennom svarene mine og det kan se ut som om jeg er en skikkelig vrangpeis :lol::giggle::discuss::wflag:

 

Jeg gyver selvfølgelig på med 5-56, ser etter muligheter for en skrue midt i kranen og fortsetter forsøket med å dra den ut (kranen altså :blush: ) :lol::lol::thumbsup:

 

Her skal alt prøves :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...