Jump to content

4 hk yamaha 4 takter lagt feil, olje lekt ut, motor starter ikke.


Proxor

Recommended Posts

Hei, har ein 2012mod 4 hk yamaha (4takt) eg klarte legge på feil side ein kort kjøretur i bil, noe olje lak ut, men har peila og ser oljenivået er bra som det er, så var nokk litt formye på fra starten av, men nå etter denne episoden så har eg ikke fått start på motor, noen tips til va som kan gjøre dette?

Link to post
Share on other sites

Vært gjennom det samme på en yamaha 4hk 2001 modell. Det jeg gjorde var

 

1. Skrudde forgasseren i smådeler og rengjorde i bensin, blåste rent. Her var det endel olje.

2. Med bensinslangen til forgasseren løs blåste jeg ned i intern tank til det kom ren bensin ut. Det var olje en eller annen plass mellom tank og forgasser som stengte for bensin. Her må venderen for ekstern/intern tank være på intern tank.

3. Tok ut pluggen, dro i snora noen ganger. Satte inn ny plugg.

4. Byttet motorolje

5. Skrudde alt sammen og blåste i intern tank til flottøren stengte

 

Dro i snora og den startet prompte. Du bruker ikke mer enn 20 minutter på denne operasjonen. Jeg byttet ingen pakninger.

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

2005 modell var det.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

ok, tror eg starter med og prøve og koble fra bensinslangen til forgasseren og blåse ut det som er ned til intern tank først. va, tømte du den interne tanken for bensin da etterpå og hadde på ny eller kjørte du den med olja som va kommet ut? eg ser ikke helt hvordan det skal ha kommet olje inn desse plassene? er det kansje opp til forgasseren oljen renner når den ligger feil? fordi fra utsiden inn ser eg ikke hvordan litt olje søl kan trenge seg inn slik uten videre, det meste låg i dekselet.
Er dette noe eg kan ta på garantien og få verkstedet til og ordne gratis?

Link to post
Share on other sites

Det var ikke noe i tanken på den jeg skrudde på. Ville nok rengjort forgasser samtidig. Det er denne veien oljen kommer.

 

Det er en veldig enkel forgasser å skru fra hverandre.

 

Dette er nok noe som helt klart ikke kommer inn under en vanlig garanti. Det er som sagt veldig enkelt å rense forgasser på denne motoren.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...