Jump to content

Stoppesteder og tidsbruk Fredrikstad - Arendal


rødhvit

Recommended Posts

Hei.

Planlegger tur fra Hankø utenfor Fredrikstad og ned til Arendal under årets Hovefestival.
Planen er å krysse Østfold til Vestfold på dag 1 og deretter gjøre unna mesteparten av reisen forøvrig på dag 2.
Har i denne anledning noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Det er snakk om en 29 fot tresnekke som max gjør 11-12 knop, trolig vil vi ligge på 6-7 knop den meste av tiden.

 

- Hvor anbefales det å overnatte utenfor Vestfold og hvor lang tid må det beregnes dit?

- Hvor mange timer vil det totalt sett ta fra kysten av Vestfold og ned til Arendal?

- Flere anbefalte overnattingssteder nærmere Arendal dersom dag 3 må til?

- Hvor kan jeg ligge i området Arendal? Forutsetter at jeg kan ligge der ei hele uke (under hele festivalen)? Har undersøkt med gjestehavna i Arendal, men vil tro jeg ikke er alene om den tanken.

Link to post
Share on other sites

selv seilte jeg fra Fredrikstad til Lillesand i omtrent samme hastighet ved å starte tidlig og slutte sent. (litt lenger enn til arendal på en dag)

Tror jeg ville satset på hankø til Kragerø om du ikke er så erfaren på slike turer og vil ta det i kortere step.

Kragerø er en forholdsvis lun havn og sikkert verdt den lille omveien inn fjorden.

Ellers kan du jo svinge innom Risør som ligger på ruten din.

 

Ellers er det ca. 90 nautiske langs kysten med noen stopp. (du kan lett måle distanse på gulesider.no sin karttjeneste.)

Mao. 15 timer i 6 knop og 10 timer i 9knop.

Redigert av HR312MK1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...