Jump to content

Tråden for Sagen båter

cheetah

Recommended Posts

Kunne sikkert laget en egen tråd om dette men tar det her :smiley: Det står åmøy på båten og er sikkert navnet på båten men om det er registrert vet jeg ikke. Kunne tenkt meg å ha cheetah som navn og ved registrering av vhf men må jeg gi beskjed til småbåt registeret når jeg skifter navn? Har denne typen håndholdt vhf nå http://www.hocom.no/no/maritim-elektronikk/vhf-og-ais/vhf-baerbar/hoecom-radio-ocean-pocket-2400-baerbar-vhf.aspx Har tenkt på stsjonær men ved brann osv så har man ikke mye nytte av stasjonær ved rømming av båt så tenkte meg denne håndholdte vhfen med dsc http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/vhf-ais/standard-horizon-handholdt-vhf-hx851e Driver å leser til vhf sertifikat og skal karre meg til å få tatt den.. Er det noen vits i å registrere den håndholdte jeg har når jeg likevel skal ha en ny etterhvert?

det blir nok en stasjonær vhf ja :thumbsup: Har vært på første overnattingstur med ungene i båten og det gikk bra :smiley: Legger ut noen bilder av sjø og litt av båt :smiley:

bilde

Gummibåten på plass :smiley: Tar litt av sikten når man sitter inni da men. hehe.

bilde

bilde

bilde

Motoren maler som en katt den med 2000 omdr og ca 7.5 knop som iphonen viser da men. hehe

bilde

Har fått nye tenningslås og tegnene ved teningslåsen stemmer ikke helt. hehe

Redigert av cheetah (see edit history)

.....................

Gummibåten på plass :smiley: Tar litt av sikten når man sitter inni da men. hehe.

bilde

Har du noen bilder fra siden når du har plassert gummibåten der? Har lenge tenkt på å kjøpe en gummibåt og ha med på snekka, men finner ikke plass til den. .....og har du kanskje ett bilde innenfra også, slik at utsikten gjennom frontvinduene vises?

Fikk tatt noen bilder innvendig av båten i styreposisjonen og et utenfra men ble dårlig pga at jeg måtte zoome inn. som du ser så er det ikke så mye sikt innenfra ...................

bilde

Auda..... :sweat:, det er slik jeg har sett det for meg og jeg har mindre båt en deg, så der røyk den muligheten :headbang: . Takk i alle fall :thumbsup:

Er grei nok plass synes jeg :smiley: Kan ta vekk noen plater på styrbord side av motor for å komme til impeller osv. og den luken på babord side som du ser på bildet. Men ble litt trangere når sjøvannsfilteret ble montert. hehe. Hvis man sammenligner med sollux24ac båten jeg hadde tidligere så er det veldig god plass :thumbsup:

Ja, men oppå den luka til høyre, skal jeg ha en slik løsning du har til og montere setene på.

Jeg skal ha 2 løse skapmoduler hadde jeg tenkt. Fordi batterirommet er bak veggen til høyre for motoren. Jeg må jo komme til der også

Litt gammelt bilde dette også, men som du ser har jeg foreløbig bare setene på søyler.

Passajersete mæ søylen skrus av for og komme ned til batteriene.

Tenkte og ha en løs skapmodul til hvert sete

Her er forøvrig link til prosjekttråden, har ikke oppdatert på en stund, men så har det også skjedd lite det siste året, me ner i gang såvidt igjen nå

bilde

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Er mektig imponert over arbeidet du har gjort på båten hittil :thumbsup: Har du noen forslag ang å gjøre det lettere å dra opp anker osv akter i båten? Trenger vel ikke akkurat å krabbe over akterkabinen men kanskje ordne en løsning på styrbord side av båten :confused: Nå er alt i dreggrommet i baugen.. Er greit å slippe å være avhengig av å finne en brygge osv ved overnatting.

Jeg drømmer om ankervinsje, jeg har kastet anker bare en gang på fisketur, slet meg ihjel for og få ett anker full av gjørme opp igjen hehe

Er i tvil om jeg vil ha vinsj forut eller akter forløbig, og investere i 2 blir litt for dyrt.

På en tresnekke jeg hadde for noen år siden, så hadde jeg manuell vinsj til og dra opp ankeret med, fungerte greit nok det, men har ikke sett den til salgs noe sted.

Kanskje man kunne brukt en vinsj beregnet for seilbåt? ett par runder med tau rundt og begynne og sveive?

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...