M/S Bastard Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 (redigert) Jeg vurderte filter i plast, men fant at jeg vil ha noe som er robust, og gikk for messing. Fra Flak Tipper det er 1 1/2 slangestusser du skal ha Redigert 24.Juni.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 (redigert) Da har jeg fått handlet inn litt til båten Får pumpe luft i gummibåten i morgen Er akkurat samme sjøvannsfilter som bestmarin.no har til 2399 og er en forhandler i åsane i bergen. Hvis jeg skal ha sånn så må det nok ventes litt med det.. Redigert 24.Juni.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Kunne sikkert laget en egen tråd om dette men tar det her Det står åmøy på båten og er sikkert navnet på båten men om det er registrert vet jeg ikke. Kunne tenkt meg å ha cheetah som navn og ved registrering av vhf men må jeg gi beskjed til småbåt registeret når jeg skifter navn? Har denne typen håndholdt vhf nå http://www.hocom.no/no/maritim-elektronikk/vhf-og-ais/vhf-baerbar/hoecom-radio-ocean-pocket-2400-baerbar-vhf.aspx Har tenkt på stsjonær men ved brann osv så har man ikke mye nytte av stasjonær ved rømming av båt så tenkte meg denne håndholdte vhfen med dsc http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/vhf-ais/standard-horizon-handholdt-vhf-hx851e Driver å leser til vhf sertifikat og skal karre meg til å få tatt den.. Er det noen vits i å registrere den håndholdte jeg har når jeg likevel skal ha en ny etterhvert? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (redigert) det blir nok en stasjonær vhf ja Har vært på første overnattingstur med ungene i båten og det gikk bra Legger ut noen bilder av sjø og litt av båt Gummibåten på plass Tar litt av sikten når man sitter inni da men. hehe. Motoren maler som en katt den med 2000 omdr og ca 7.5 knop som iphonen viser da men. hehe Har fått nye tenningslås og tegnene ved teningslåsen stemmer ikke helt. hehe Redigert 27.Juni.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Bestandig artig med Sagen på tur bilder Du vet vel hva mottoet til Sagen var? Hold dem til Sagen Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (redigert) Ved bryggen vi overnattet ved så var det en som eide en 29 fots båt (husker ikke båttypen) som sto ved siden av oss og han så med en gang at det var en sagen vi hadde han så nesten misunnelig ut. hehe Et lite videoklipp av båten i fart Redigert 27.Juni.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Artig med llipp fra tur, jeg har noen klipp sjøl. Dette er riktignok fra ett par pr tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 ..................... Gummibåten på plass Tar litt av sikten når man sitter inni da men. hehe. Har du noen bilder fra siden når du har plassert gummibåten der? Har lenge tenkt på å kjøpe en gummibåt og ha med på snekka, men finner ikke plass til den. .....og har du kanskje ett bilde innenfra også, slik at utsikten gjennom frontvinduene vises? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Er god plass på dekket selv om gummibåten er der :) Får opp luken også :) Skal ta bilde neste gang jeg drar i båten :) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 Takker . Nå har jeg mindre båt enn deg, så jeg er bekymret for at en gummibåt vil dekke hele sikten innenfra. Dessverre ikke alltid bare sol her på Vestlandet , så en må nok til tider sitte "innendørs" under fart, og da er det jo kjekt å se hvor en skal . Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Fikk tatt noen bilder innvendig av båten i styreposisjonen og et utenfra men ble dårlig pga at jeg måtte zoome inn. som du ser så er det ikke så mye sikt innenfra så må ha hodet stikkende ut av takluken. hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Fikk tatt noen bilder innvendig av båten i styreposisjonen og et utenfra men ble dårlig pga at jeg måtte zoome inn. som du ser så er det ikke så mye sikt innenfra ................... Auda..... , det er slik jeg har sett det for meg og jeg har mindre båt en deg, så der røyk den muligheten . Takk i alle fall Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 (redigert) Bare hyggeligt Det går an å plassere gummibåten på langs og da få bedre sikt men i mitt tilfelle så ville den komme over luken da. Er kjølen til gummibåten som stjeler mye av sikten. hehe. Redigert 30.Juni.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Da er VHF gx2100e og kartplotter garmin 720 på plass og funker Kjenningssignal og mmsi er også i orden Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Da er sjøvannsfilteret montert Kunne sikkert ha kappet mere av slangen men går sikkert bra Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Ser bra ut det, men jeg lurer på motorrommet ditt, syns det ser trangt ut? Eller kan du ta opp mere så det blir større? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Er grei nok plass synes jeg Kan ta vekk noen plater på styrbord side av motor for å komme til impeller osv. og den luken på babord side som du ser på bildet. Men ble litt trangere når sjøvannsfilteret ble montert. hehe. Hvis man sammenligner med sollux24ac båten jeg hadde tidligere så er det veldig god plass Redigert 2.Juli.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Ja, er jo en del bredere båt du har nå Jeg er fornøyd med plassen rundt min motor, gammelt bilde riktignok Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Der var det romslig ja Er pga sitteplassen ved førerposisjonen osv som gjør at det ikke er så bred luke hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Ja, men oppå den luka til høyre, skal jeg ha en slik løsning du har til og montere setene på. Jeg skal ha 2 løse skapmoduler hadde jeg tenkt. Fordi batterirommet er bak veggen til høyre for motoren. Jeg må jo komme til der også Litt gammelt bilde dette også, men som du ser har jeg foreløbig bare setene på søyler. Passajersete mæ søylen skrus av for og komme ned til batteriene. Tenkte og ha en løs skapmodul til hvert sete Her er forøvrig link til prosjekttråden, har ikke oppdatert på en stund, men så har det også skjedd lite det siste året, me ner i gang såvidt igjen nå Redigert 2.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Er mektig imponert over arbeidet du har gjort på båten hittil Har du noen forslag ang å gjøre det lettere å dra opp anker osv akter i båten? Trenger vel ikke akkurat å krabbe over akterkabinen men kanskje ordne en løsning på styrbord side av båten Nå er alt i dreggrommet i baugen.. Er greit å slippe å være avhengig av å finne en brygge osv ved overnatting. Redigert 2.Juli.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Jeg drømmer om ankervinsje, jeg har kastet anker bare en gang på fisketur, slet meg ihjel for og få ett anker full av gjørme opp igjen hehe Er i tvil om jeg vil ha vinsj forut eller akter forløbig, og investere i 2 blir litt for dyrt. På en tresnekke jeg hadde for noen år siden, så hadde jeg manuell vinsj til og dra opp ankeret med, fungerte greit nok det, men har ikke sett den til salgs noe sted. Kanskje man kunne brukt en vinsj beregnet for seilbåt? ett par runder med tau rundt og begynne og sveive? Redigert 2.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Å bruke seilvinsj høres ut som en god ide Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Kanskje litt stor utveksling, men seilvinsjer har jeg ikke peiling på. Ser jo stadig noen brukte for salg også. I dag får man jo elektrisk håndtak også (type opplabart men jeg) så man trenger ikke engang sveive for hånd, men da begynner det nok og bli kostbart Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 (redigert) Denne her ankervinsjen var ikke så veldig ille i pris men spørs om den blir for liten..http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjer-c-229_54/quick-mini-genius-150w-p-1173 Redigert 2.Juli.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.