M/S Bastard Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Ja, må nok opp i 500w Kan jo bruke en slik, som hjelp til og dra opp ankeret manuelt Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 var ikke dum den Hva er marsjhastighet osv på båten din? Min går i ca 7.5knop ved 2000 omdr og 9 ved maks som er 2600 omdr. men ligger bare rundt 2000 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Max på min er rundt 7,5. Perkins 80hk Har lurt på og støpe på en flaps akter, for og øke ett par knop Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Er grei nok fart det Måtte åpne opp litt i båten for å komme til for å skifte impeller. Men det var veldig knotete å komme til og impeller satt fast som bare det men kom etterhvert. Så når jeg skulle skru lokket til impeller huset at det bare var 5 skruer Tenkte at jeg sikkert hadde rotet vekk den 6 skruen så tok med meg en av skruene for å få tak i ny men på vei hjem kom jeg på at det ene hullet så korrodert ut så er nok bare brukt 5. Går det greit eller må jeg få tak i en skrue? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Er jo ikke helt optimalt akkurat, men det går jo an og prøve, men bare ha det under oppsikt. Kan jo ordnes når sesongen er over Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Er en god del av dørk osv som må fjernes for å komme til der så er vel bare å finne en skrue som passer før jeg lukker igjen kanskje.. Finner man sånne skruer på jernia? Er ikke så langt unna her jeg bor. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 (redigert) Kanskje, er vel messingskruer som sitter impeller huset, det gjør det hos meg ihvertfall Jeg skal bytte til ett slikt sett som dette etterhvert, mye enklere med vingemuttere Pinneboltene skrues i impellerhuset, også bruker man vingemuttere til og skru fast lokket med. Slipper og knote med skrutrekker på trangt sted. Impellerklypa er også ett smart verktøy, den har jeg fra før Se litt ned på siden her, så ser du hvordan det blir med vingemuttere Redigert 3.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 impellerklype jeg skulle hadt ja.. Prøvde først med et skrujern men funket ikke det så da ble det en tur på jernia å handle et par nebbtenger. Det tok sin tid før impelleren kom ut siden jeg bare kom til med en hånd. For å få løs lokket måtte jeg bruke skralle med flat skrujern tupp siden jeg ikke fikk skikkelig tak med vanlig skrujern Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Det er jo noe dritt, om man måtte bytte impeller til sjøs når båten ruller i bølgene osv Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 (redigert) Den nye er original og skal vel holde ei stund forhåpentligvis kostet 500kr.. Tenkte å ha den gamle i reserve men ble litt ødelagt ved demontering.. Var vel moden for utskifting da. hehe Til vinteren blir det nok montert pinneskruer og vingemuttere ja Redigert 3.Juli.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 4.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2013 Fikk tak i en skrue i dag. var ikke messing men funker sikkert greit Ingen lekkasje som jeg kunne se og godt med kjølevann kom ut av eksosen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2013 Det var bra, tut og kjør Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2013 Lurer på hvor jeg skal gjøre av gummibåten siden den tar en god del av sikten når den ligger på framdekket Har ikke badeplattform til båten men badestige.. Er det noen mulighet å ordne til noe akter for å kunne ha gummibåten der? Har fått komentar av flere som ved første øyekast på båten tror at det er en saga. hehe. Er de så like? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Dro en god tur med båten i dag og alt funker som det skal ca 6 timer i dag Var en god del vind og sjø når jeg dro avgårde men båten er så stabil i sjøen at det gikk helt fint Var stilnet på veien hjem igjen på kvelden Hadde også gummibåten slepende bak båten og gikk bra det. Noen bilder fra turen Litt sjøsprøyt. hehe. Gummibåten ligger bra etter den Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 10.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2013 Da fant jeg på en bra løsning med gummibåten Får bare håpe det holder. hehe Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2013 (redigert) Satser på at du ikke ramler overbord nå da, blir vansklig og entre stigen med båten der , men ellers er det vel en grei løsning Fikk faktisk ett snev av arbeidslyst i dag, etter fisketuren hvor jeg fikk bare en makrell, den får leve videre. Jeg skal ha pir, ikke makrell Prosjekt batterirom nærmer seg slutten. Venter nå på nye batteripolsko og kabelsko for batterikabel. Kabelkanal har jeg begynt og montere, skal veldig lite til før det blir ryddig Her blr det også en kabelkanal, må bare rydde litt i flokene først Nasa bmt-1 ferdig montert også Da er det bare resten igjen Redigert 11.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2013 (redigert) Er ikke så lett å komme til stigen nei. hehe. Ser veldig bra ut Er flink du jeg må få tatt det elektriske i min båt også etterhvert men blir ikke i år regner jeg med. hehe. Redigert 11.Juli.2013 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2013 Det elektriske har jeg holdt på med siden jeg handlet båten, går ikke fort hehe Jeg røsket ut absolutt alt som var, så alt er strekt nytt Har en del igjen og strekke, tar det etterhvert. Brytere er ferdig montert, det gjenstår og strekke kabel og montere utsyret til bryterene. Den døra som mangler der, vel, den ligger enda i plasten sin i kabin på andre året Blir jo ett spørsmål da, hva som vil skje med de dørene der da jeg skal ha en slik løsning du har ved førerposisjon. Den tid den sorg, før det skal jeg støpe takluke Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 14.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Får ikke liv i el toalettet i båten.. Får håpe at ungene ikke har puttet noe oppi Prøvde å tømme septiken litt men skjer inngenting når jeg trykker på bryteren til toalettet. Har målt at det kommer strøm til kabelskoene bak toalettet. Er det sånn at jeg må demontere hele toalettet for å få det fikset? Sitér dette innlegget Link to post
Henti Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Jeg har nettopp skaffet meg en Sagen 30 med en 30 hk Sea Panther ombord. Håper å bli fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Da må vi jo ha bilder, gratulerer med Sagenbåt 30 Det ble ikke noe av støping av luke på hardtoppen, jeg misforstod de som skulle lage nye kalesje, så de lagde hardtopp kalesjen også. Helt greit, en ting mindre og gjøre Før og etter Jeg har også begynt på konsoller ved styreposisjon, slik Cheeta har Jeg har egen prosjekttråd også, Prosjekt Sagen Sitér dette innlegget Link to post
Henti Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Har ikke helt skjønt hvordan jeg laster opp bilder her....... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Det ligger en guide her Sitér dette innlegget Link to post
Henti Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 (redigert) Det var en versjon jeg ikke har sett før, orginal under fendelist. Dvs, jeg har sett sett en sjarkutgave også Videre så må man huske på at mange (eller alle?) Sagenbåter ble levert som halvfabrikat, har ikke sett noen enda som har samme innredning Redigert 3.Januar.2014 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.