Henti Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Fikk med en alu-mast til den også, men vet ikke helt om jeg skal bruke den. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Henti: ser din båt er naboen til min båt. :-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Henti Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Så hyggelig da:-) Har vært medlem i 14 år snart. Sitér dette innlegget Link to post
Henti Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Var nede og startet den og lot den gå en time nå i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Eg hadde tenkt i dag men ble litt trøtte etter å ha vært på jobb i dag, så kanskje imorra? Eg har vært medlem der siden 2001. :-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Geir Hel Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Hei,er dette sagen båt? den er 27 fot Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Tror ikke det, Sagenbåt ble bygget som 24 og 30 fot Gratulerer med ny båt forresten Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Tror ikke det, Sagenbåt ble bygget som 24 og 30 fot Gratulerer med ny båt forresten Pokker. Men takker for det Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Torsen67 Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 (redigert) Er det liv i denne tråden? Hvordan er skroget på disse? Stabil? Hva kan man forvente å marsje på med 28 hk og trimplan bak? Tenker da på 24 foteren... Redigert 9.Mai.2014 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 I utgangspunktet er 24 et lettdrevet 6 knop skrog. Hva du får ut av det med flaps, kommer jo an på størrelse på flaps. Men noen racer blir det aldri. Relativt smal i forskipet, og ganske var på vektflytting. Fantastisk god sjøbåt når den er riktig balstet. Sitér dette innlegget Link to post
besebe57 Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Hei på forumet - ny her, men legger inn bilde av min Sagen 24. Den er noe midt mellom snekke og sjark og ble spesialbestilt slik i 1977 og levert i -78. Har papirene fra kommunikasjonen mellom kjøper og byggeri Kjøpte båten i sommer og har bare tenkt å kose meg på havet og ta pussing til vinteren. Levert med Hovdeovn fra Henningsvær (de har fortsatt deler og kan overhale brenneren til vinteren) Motoren er en VP MD2030B som maler som en katt og ser ikke ut til å ville gi meg problemer med det første. Jeg krysset Vestfjorden på vei hjem med båten og fikk erfare de gode sjøegenskapene denne båten har. Håper flere kan dele sine bilder her på forumet - kommer sikkert til å trenge noen tips etterhvert - fortsatt god sommer Sitér dette innlegget Link to post
besebe57 Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 hvorfor kom ikke bildet mitt opp? Sitér dette innlegget Link to post
besebe57 Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Sitér dette innlegget Link to post
besebe57 Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Det føles godt å komme igang med litt båtgreier igjen - selv om det er tidlig enda her nord så skinner sola og jeg lot meg lure :-) har lagt en plan for vårpuss - bytte skroggjennomføring til motorvann og montere "volvokondom" da den gamle pakkboksen lekker litt. Hovdeovnen skal få ny brennplate - og ellers litt vask og maling. Ja og så skal mesanmasta bort. Dette blir første vårpussen på denne båten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hoeydal Svart 16.April.2016 Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Da er det en til Sagen 30 på forumet. Handla en Sagen 30 som er ukjent årsmodell og alt annet ukjent, BMC 2.52 motor med PRM drev og ellers det meste uvisst. Kjøpte den billig da den ikke har vært å få starta på 2 år som følge av starteren angivelig. Den var super rusta så kan stemme godt, men vet ikke før nye starteren er på plass og motor blir forsøkt starta. Er modell med akterkabin og ellers slikt som den første i tråden her, dog i dårligere forfatning. Sitér dette innlegget Link to post
smaaen2000 Svart 3.November.2019 Link til dette innlegget Svart 3.November.2019 Hei! Er det fortsatt noen her som har en sagen båt? Er det noen her som kjenner til en Sagen 24 med navnet Sjøstjernen? mvh Jan. (Sønn av en av båtbyggerene ved Sagen båt) Sitér dette innlegget Link to post
smaaen2000 Svart 6.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 (redigert) Prøver igjen! Noen her som har sagen båt fortsatt? Har laget en side på face med mitt sagen 24 prosjekt. «Sagen båt hommersåk». Ønsker å høre andres erfaringer og historier vedr sagen båt. Redigert 6.Januar.2021 av smaaen2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.