Jump to content

Tråden for Sagen båter

cheetah

Recommended Posts

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Hei på forumet - ny her, men legger inn bilde av min Sagen 24. Den er noe midt mellom snekke og sjark og ble spesialbestilt slik i 1977 og levert i -78. Har papirene fra kommunikasjonen mellom kjøper og byggeri  :smiley:  Kjøpte båten i sommer og har bare tenkt å kose meg på havet og ta pussing til vinteren. Levert med Hovdeovn fra Henningsvær (de har fortsatt deler og kan overhale brenneren til vinteren) Motoren er en VP MD2030B som maler som en katt og ser ikke ut til å ville gi meg problemer med det første. Jeg krysset Vestfjorden på vei hjem med båten og fikk erfare de gode sjøegenskapene denne båten har. Håper flere kan dele sine bilder her på forumet - kommer sikkert til å trenge noen tips etterhvert - fortsatt god sommer  :smiley:

• 6 måneder senere...

Det føles godt å komme igang med litt båtgreier igjen - selv om det er tidlig enda her nord så skinner sola og jeg lot meg lure :-)  har lagt en plan for vårpuss - bytte skroggjennomføring til motorvann og montere "volvokondom" da den gamle pakkboksen lekker litt. Hovdeovnen skal få ny brennplate - og ellers litt vask og maling. Ja og så skal mesanmasta bort. Dette blir første vårpussen på denne båten :-)

• 1 måned senere...

Da er det en til Sagen 30 på forumet. Handla en Sagen 30 som er ukjent årsmodell og alt annet ukjent, BMC 2.52 motor med PRM drev og ellers det meste uvisst. Kjøpte den billig da den ikke har vært å få starta på 2 år som følge av starteren angivelig. Den var super rusta så kan stemme godt, men vet ikke før nye starteren er på plass og motor blir forsøkt starta. Er modell med akterkabin og ellers slikt som den første i tråden her, dog i dårligere forfatning.

• 3 år senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...