Jump to content

Tråden for Sagen båter

cheetah

Recommended Posts

Er grei nok fart det :smiley: Måtte åpne opp litt i båten for å komme til for å skifte impeller.

bilde

Men det var veldig knotete å komme til og impeller satt fast som bare det :sweat: men kom etterhvert. Så når jeg skulle skru lokket til impeller huset at det bare var 5 skruer :confused: Tenkte at jeg sikkert hadde rotet vekk den 6 skruen så tok med meg en av skruene for å få tak i ny men på vei hjem kom jeg på at det ene hullet så korrodert ut så er nok bare brukt 5. Går det greit eller må jeg få tak i en skrue?

Kanskje, er vel messingskruer som sitter impeller huset, det gjør det hos meg ihvertfall

Jeg skal bytte til ett slikt sett som dette etterhvert, mye enklere med vingemuttere

Pinneboltene skrues i impellerhuset, også bruker man vingemuttere til og skru fast lokket med. Slipper og knote med skrutrekker på trangt sted.

Impellerklypa er også ett smart verktøy, den har jeg fra før

Se litt ned på siden her, så ser du hvordan det blir med vingemuttere

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

impellerklype jeg skulle hadt ja.. Prøvde først med et skrujern men funket ikke det så da ble det en tur på jernia å handle et par nebbtenger. Det tok sin tid før impelleren kom ut siden jeg bare kom til med en hånd. For å få løs lokket måtte jeg bruke skralle med flat skrujern tupp siden jeg ikke fikk skikkelig tak med vanlig skrujern :sweat:

Lurer på hvor jeg skal gjøre av gummibåten siden den tar en god del av sikten når den ligger på framdekket :confused: Har ikke badeplattform til båten men badestige.. Er det noen mulighet å ordne til noe akter for å kunne ha gummibåten der?

Har fått komentar av flere som ved første øyekast på båten tror at det er en saga. hehe. Er de så like?

Dro en god tur med båten i dag og alt funker som det skal :thumbsup: ca 6 timer i dag :smiley: Var en god del vind og sjø når jeg dro avgårde men båten er så stabil i sjøen at det gikk helt fint :smiley: Var stilnet på veien hjem igjen på kvelden :smiley: Hadde også gummibåten slepende bak båten og gikk bra det. Noen bilder fra turen :flag_bp:

Litt sjøsprøyt. hehe.

bilde

Gummibåten ligger bra etter den :smiley:

bilde

bilde

Satser på at du ikke ramler overbord nå da, blir vansklig og entre stigen med båten der :wink: , men ellers er det vel en grei løsning

Fikk faktisk ett snev av arbeidslyst i dag, etter fisketuren hvor jeg fikk bare en makrell, den får leve videre. Jeg skal ha pir, ikke makrell :yesnod:

Prosjekt batterirom nærmer seg slutten.

Venter nå på nye batteripolsko og kabelsko for batterikabel.

Kabelkanal har jeg begynt og montere, skal veldig lite til før det blir ryddig

bilde

bilde

bilde

Her blr det også en kabelkanal, må bare rydde litt i flokene først

bilde

Nasa bmt-1 ferdig montert også

bilde

Da er det bare resten igjen :smiley:

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Det elektriske har jeg holdt på med siden jeg handlet båten, går ikke fort hehe

Jeg røsket ut absolutt alt som var, så alt er strekt nytt

Har en del igjen og strekke, tar det etterhvert.

Brytere er ferdig montert, det gjenstår og strekke kabel og montere utsyret til bryterene.

Den døra som mangler der, vel, den ligger enda i plasten sin i kabin på andre året :blush:

Blir jo ett spørsmål da, hva som vil skje med de dørene der da jeg skal ha en slik løsning du har ved førerposisjon. Den tid den sorg, før det skal jeg støpe takluke

Får ikke liv i el toalettet i båten.. Får håpe at ungene ikke har puttet noe oppi :worry: Prøvde å tømme septiken litt men skjer inngenting når jeg trykker på bryteren til toalettet. Har målt at det kommer strøm til kabelskoene bak toalettet. Er det sånn at jeg må demontere hele toalettet for å få det fikset? :sweat:

• 5 måneder senere...

Da må vi jo ha bilder, gratulerer med Sagenbåt 30 :thumbsup:

Det ble ikke noe av støping av luke på hardtoppen, jeg misforstod de som skulle lage nye kalesje, så de lagde hardtopp kalesjen også.

Helt greit, en ting mindre og gjøre

Før og etter

bilde

bilde

Jeg har også begynt på konsoller ved styreposisjon, slik Cheeta har

bilde

Jeg har egen prosjekttråd også, Prosjekt Sagen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...