Jump to content

Mariner (Mercury) Magnum 40 hk, kontrollstråle for kjøling mangler


Oddi70

Recommended Posts

En vanlig årsak er at røret som fører vannet fra pumpen bommer på åpningen i stammen når undervannshuset monteres.

 

En annen ting er at impeller på utenbordsmotor gjerne holder motorens levetid. Vel og merke så lenge motoren aldri kjøres tørr. Da er bare noen sekunder nok til at impelleren skades.

Man må kjøre den i en dunk med vann og det er ikke, som mange tror, nok at vannet er i høyden med antikavitasjonsplaten, vannet må stå høyere enn impelleren.

Link to post
Share on other sites

Ville tro at problemet ditt er impelleren, i og med at du ikke hadde noen problemer før, men etter at du byttet.

Hvis tempen stiger, får den ikke kjølevann som du sier, så jeg hadde sjekket impelleren. Er tross alt den som pumper kjølevannet

igjennom.

Kan du ha gjort noe feil under moteringen?

Forresten, hva slags maskin står den på?



Obs! Så nå i tittelen hva slags maskin det var :blush:

Link to post
Share on other sites

Kilen er på plass, og eg roterte akslen og så at impeller fulgte med før eg skrudde det helt sammen.

Om "stigerøret" for kjølevann ikke er på plass vil en vel ikke få undervannshuset på?

Sjøsatte da eg ikke hadde stamp å teste i, så nok vann.

Kanskje en skal gjøre som foreslått og prøve den gamle, den så jo ikke ille ut

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...