Four Startet 28.Mai.2013 Del på Facebook Startet 28.Mai.2013 Hei. Jeg kjøpte meg just båt som ikke er CE-merket, men motoren skal være det. Tingen er at når jeg ringer for å forsikre båten, så krever noen forsikringsselskapet/de billigste av dem at båten har registreringsnummer. Er dette mulig å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 (redigert) Registreringsnummer i småbåtregisteret? Er vel bare å registrere det, ingen krav om CE for å få forsikring eller registrering. Dvs... så lenge du kommer utenfor kravet - alder eller selvbygg kan unntas... :) Redigert 28.Mai.2013 av eiaro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Four Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Hvor søker man for å se om den allerede er registrert der? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Det enkleste er vel å ta en telefon til småbåtregisteret? 81544055 Har du skrognummer eller motornummer kan de finne ut om den er registrert tidligere, de kan iallefall fortelle deg hva som behøves for å få den registrert. Registrering er jo en liten ekstra sikkerhet i og med at den er lettere å spore ved tyveri, er sikkert derfor forsikringsselskapene insisterer på at du registrerer båten. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Jepp - var borti dette problemet for et par år siden. Vi kjøpte en Solas godkjent redningsbåt - men det var ikke godt nok for redningsselskapet - i allefall ikke den gang. Måtte ha CE merking eller så ville de at vi skulle ta den til Veritas for godkjenning ! Og riktig som du sier - forsikringsselskapet forlangte registrering. Men ikke nødvendigvis i Redningsselskapet. Vi registerte båten hos Securemark, og da var alle sorger slukket. Riktignok var det litt dyrere - men forsikring fikk vi. Ser ut som flere har kommet på ideen: http://www.securmark.no/index.php?art=10769 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.