Bitteliten Startet 28.Mai.2013 Del på Facebook Startet 28.Mai.2013 Hvordan er vannstanden i elva ved gamlebyen i Fredrikstad nå? Er det problem å gå med båt til bryggene ved gamlebyen Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenbåt Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Kommer vell litt ann på hva du har av båt, og hvor du tenker å ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 bryggene ved Gamlebyen. Båten er 42 fot Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenbåt Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Det er jo flere brygger der. Du tenker på de betongbryggene rett ovenfor det gamle fengselet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Ja, den betongbrygga ja. Men om det er mye flomgods og høyt vann blir det kanskje et problem? Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenbåt Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Tror neppe du får problemer med at vannet står høyt. Derimot vet jeg ikke hvor dypt det faktisk er der. Strømmen i vannet er vell heller ikke noe problem, anntar at du er vandt til den i og med at du skal ligge der. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Er ikke høy vannstand på Gressvik, og det viser vel stort sett samme som i elva. Er nok en del mer strøm i elva pga vann fra Glomma. Du kan følge med her på Gressvik: http://gressvikbf.no/images/Webkamera-gbf/kamera1-000M.jpg Er et web kamera på Øra også såvidt jeg husker. Det er ved Østerelva. Sjekk nederst på YR når du søker på Fredrikstad, mener det kommer opp noen kameraer der. La det som jeg linker til inn der også, men det har fått ny webadresse etter at jeg sluttet som web ansvarlig for vår båtforeningen sine sider. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Det fløt trestammer og annet ræl ved Møllerodden for noen dager siden, og det kan jo komme mere av det slaget. Det er litt uforutsigbart, det der, med den vannføringa som er. Sett fra et sted på Kjøkøy i dag var det klart at elva har større fart nå enn uti august, og det er nok slik i alle grenene av deltaet. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Snabel Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 (redigert) Jeg har (hvis jeg strekker på nakken) utsikt til elva ved Gamlebyen, og passerer daglig to ganger med Gamlebyferga. Vannstand som sådan er aldri noe stort tema som følge av økt vannføring i den delen av Glomma. Kapasiteten er så stor at den tar unna vannet uten å gå i høyden. Skal elva stige mye, må det både springflo og stormflo til. Men som det sies her, den går unna med en viss fart nå om dagen. Mest midt mellom breddene selvsagt, men solide fortøyningsfester er nok viktigere nå enn ellers. Redigert 28.Mai.2013 av Snabel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Satt ut båten lenger opp i elva i dag. Bra med strøm men ellers ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Vannstanden er vel en knapp halvmeter over normalen. Brygga du skal til er høy, så høy vannstand er ingen ulempe sånn sett. Søndag gikk elva med 4,2 knops fart ved Gamlebyen og med strømvirvler på steder de "ikke skal være". Antakelig topper det i dag og går mot normalen i løpet av uka. En del skrot og vegetasjon kommer med elva nå. Vær oppmerksom på dette når du går midt i elva. Langs breddene er det mye bakevjer. Derfor liten fart på strømmen langs land og neppe noen fare for skader fra det som kommer drivende når du ligger fortøyd. Dybden langs brygga holdt for Christian Radich. Du får neppe grunnstøting der. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.