Jump to content

Fjord 27 AC med Ford Sabb 2704 ET, hvilken propell?


ChrPus

Recommended Posts

Hallo alle sammen, og god start på båt sesongen? :)

Jeg mistenker at jeg har litt liten propell på fjorden min, har så vidt skjønt at Max turtall skal være 2450 rpm. På max gass har jeg 3300 ca

Har en omtrent nyoverhala Ford sabb 2704 ET turbo intercooler

Gir er et borg warner velvet drive 72-1f model as12-720 1,52:1

dagens propell er en 3-blads tror det er 21/23. Dem talla som står på den

Noen som har tilsvarende båt å motor eller kan komme med noen innspill så er jeg veldig glad for det :)

Christian P. Rohde

 

Link to post
Share on other sites

Er vel råd å ta en telefon til Progress Ingeniørfirma eller tilsvarende bedrifter, så kan de gi deg en pekepinn om hva som bør være der :yesnod: Om du har opplysningene om motoreffekt ihht. max turtall, girutveksling, lengde på båt i vannlinje, bredde, vekt og (litt synsing) om reel marsjfart/maxfart på skroget så kan de ta en kjapp beregning på det :smiley: De har som regel de fleste båttyper liggende i databasen og :thumbsup: Har for øvrig nettopp fått beregnet en propell til egen båt, så etter en tur i Nordsjøen nå, så skal den på, så får vi se hvor godt de har truffet med beregningen :giggle:

Kan det fikses? Klart det kan :)

Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...