Jump to content

Demontering/montering tennfjord styring


milo

Recommended Posts

Hei.

Jeg har problemer med min tennfjord styring, så jeg demonterte den i båten, og tok den med hjem. startet med friskt mot demonteringen av den, alt så helt ok ut, pakninger også, men en av fjærene med en "styrepakning" i ett av stemplene var satt inn feil vei. så kommer spørsmålet:

Hvordan i ................. skal en få dette sammen igjen?????????????? :confused::confused::confused: 7 stempler med fjær inne i en sylinder som går rundt, og ett 3 delt skråstilt løst lager som som ligger i front av pumpa. Alt dette er løst, og det er umulig å holde stemplene og fjærene inne i sylinderen samtidig som at dette skal passe oppå det skråstilte lageret. og så aksling gjennom alt sammen.

Må det til noe spesialverktøy eller er det noen triks for å få dette sammen?

Alle forslag mottas med den største takk! :flag_bp:

Har bestilt komplett ny styring, men den står selvfølgelig i rest hos immportør nå på 4 uka! :headbang:

Link to post
Share on other sites

Når vi roter inni tilsvarende hydraulikkpumper/motorer, så er eneste trikset å ha flere hender/fingre involvert...Da er det mulig å få stemplene på plass igjen :pray: Egentlig så pleier vel helst forhandlerene å si at den slags ikke er reparerbart, men skal skiftes ved for stor slitasje/internlekkasje...Det er nå uansett lite å få gjort selv med rattpumpene hvis de rett og slett er slitt.

Kan det fikses? Klart det kan :)

Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt...

Link to post
Share on other sites

Alle forslag mottas med den største takk!

 

 

Har en gang hatt en slik i biter. Er noen år siden men mener at jeg brukte en gummistrikk til å holde delene på plass når den ble satt sammen igjen.

Strikken ble klippet og dradd ut når pumpa var nesten sammen.

Mener Tenfjord sa at disse pumpene ikke var så greie å få sammen igjen for oss "vanlige dødlige".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...