Jump to content

hvordan bygge om motorola 9RC 7054 dynamo


båtløskar

Recommended Posts

Du har nok lest nummeret fra regulatoren, ikke dynamoen.
Regulatoren regulerer positiv.

 

 

Du ser også 4 fanekontakter når regulatoren er løftet opp.

Rød er D+. Splittet til fanekontakt inne, og ute som går til ladelampen.

Sort er minus, splittet til to fanekontakter på børsteholderen, en på kullbørste og den andre til B-.
Grønn er F (felt) og den er positiv. (forsiktig, a blande den med minus blir ødelagt regulator)

 

I grunn kan du altså enkelt velge om du bruker originalregulatoren, eller hva som helst annet.

Nå er det spørs hvilken reg du skal bruke og om den skal jobbe alene eller parallelt med en annen regulator.
Alt etter smak og ønske.

 

:seeya:
Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

jeg veit ikke så mye hva jeg vil bruke enda og jeg er veldig åpen for forslag. jeg har 3 batterier i båten ( 1 start og 2 seriekoblede forbruksbatteri ) min far har bablet noe om at man kan bruke batteriet til og få justert lading på dynamo ( målt lading på batteri idag er 12,56V før diodene lå den på 13,6V ) men aner ikke hvordan dette skal gjøres i praksis eller hva jeg trenger av dupedingser for og få det til og fungere ( batteribanken tilsvarer 110A i start batteri på egen hovedstrømsbryter og 2x 115A seriekoblet på 1 hovedstrømsbryter )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...