Jump to content

bruke sjøvannspumpe motsatt vei?


windy26

Recommended Posts

Spiller det noen rolle om inntaket av sjøvann er på toppen av pumpa istedet for i bunn av pumpa? , jeg tenkte å snu pumpa med topp inntaket ned og omvent da kan det lettere koble slangene , er en volvo 41 motor hvor pumpa sitter i front og kan teoretisk monteres begge veier på front deksel.

Link to post
Share on other sites

Takk Tora , jeg har kjøpt en brukt motor som skal setes inn derfor må jeg demontere sjøvannsfilteret på toppen av pompa og sette på et annet på siden av motoren , derfor hadde det vært fint om jeg snudde pumpa og satte på slangen til kjølingen som går til oljekjøler og videre gjennom motoren dere, eller ville jeg få en veldig krapp bøy på toppen der sjøvannsfilteret satt , nå kan jeg koble til en slange på sugesiden som går i en slakk bøy ned til inntaket.

Jeg var litt usikker om det ble luft/ville sugeluft , derfor ville jeg spørre :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...