Jump to content

Inter 9000. Hva er bra og hva er dårlig ? Kjenner du båten ?

Worry II

Recommended Posts

Svart (redigert)

Jo,de het opprinnelig Master 770, stemmer nok det. Master 820 ble til Inter 9300. Fine disse også. Ser det Finnmarken nevner om sjødyktigheten contra Fjord 880. Det er nok noe i det at Inter 9000 er en relativt lett båt med noe mindre kjøl/flatere bunn. At Master 770 er en 26-foter og den nyere Inter 9000 plutselig blir en 30-foter, kan jeg se mellom fingrene på :smiley: Inter 9000 er en 26-foter i mine øyne anyway.. Stor og romslig blir den aldri !

Redigert av Worry II (see edit history)

Fin den, men det som er trist med denne og forsåvidt også Baltic er at de er helt like som da de ble utviklet tidlig på åtti-tallet. Blir som da jeg var i Øst-Berlin i 1990. Der var det en haug med nye Trabanter. :lol: Disse ble vel utviklet tidlig 60-tallet.

Ellers så er den hard-toppen på disse veldig "uhøvelig". Må stå på tå for å se over. Står man vanlig ser man rett inn i panelet. Jeg hadde slik hard-topp, men tok den av. :thumbsup: Men for all del, jeg er veldig fornøyd med min Fjord 880. :thumbsup:

Denne testen kan jo kanskje være av interesse: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-inter-9000

Er ikke mange av disse halvfabrikata, dvs man skal være oppmerksom på om de er levert halvt eller helt ferdig. Var og så på en slik ved en anledning og syntes badet var noe trangt. Og løsningene bar preg av å være gjort av en mer eller mindre dyktig snekker. Jeg mener imidlertid at jeg så på en litt eldre modell fra ca 1994 eller noe sånt. De som ligger ute på finn.no nå er jo 10 år nyere.

mvh Bergen Dørk

Atlantic Stig....Atlantic. Med HT.

For stort for meg ! Jeg gjør at selv, jeg vet du :wink: Så har jeg 3 meter lysåpning. Venter til jeg blir stor før jeg kjøper større. Saga 315 er neste, men jeg er for ung for den båten :smiley: (den har vel 50-årsgrense?)

Takk for testen Bergen dørk, fin den !

Begrensningene er vår værste fiende vet du

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Holder Marex 280 to hakk foran Interen. Akterkabinen i Marexen er suveren, 2+1 senger. Interen mister en sengeplass med åpen port bak. Imitert treskrog kan vel ikke sies å være moderne? Men Interen er en flott båt for all del, men en fabrikkbygd Marex er fin med Yalmar 184 hk....

Men det lukter Baltic lang vei som den ideelle båt i segmentet :-))

Enkelt og greit. Du får ikke en Baltic 2002-modell til 500.000,- Da blir den eldre, og jeg vil på denne siden av år 2000.

2002-modell Marex 280 men 184 Yanmar til 500 er en sak som taper seg mindre også. Den kommer vel aldri så mye under den prisen noen gang, tror jeg da..

Men det skal sies, All In og Oteren, jeg kjenner godt til alle Balticene som ligger på Finn :thumbsup:

Du får vel heller ikke plass til en Baltic i båtplassen din. Inter er lettere og mere lettdrevne båter. LH motorene er gode og man slipper styr med regisereim etc. Hadde jeg greid meg med mindre båt enn Baltic hadde jeg velgt noe annet. Interen virker godt utnyttet og fornuftig innredet. Liker også adkomsten til badeplattformen.

Kjørte forbi en Inter i grov sjø over Kvåsefjorden ( mellom Lillesand & Kr.sand) Så ut som båten ikke likte medsjø noe særlig ( men man trenger ikke velge turbåt ut i fra sjøegenskaper under vanskelige forhold. Normale folk ligger i havn da )

• 5 måneder senere...

Master 770 er i dag Inter 9000, men sollux boat splittet formen, breddet og lengdet den. (tett sammarbeid med inter på 90 tallet)

Det resultatet ble en modell som het Inter 8800 ca tidlig 90 tall. som så ble Inter 9000. som ble lansert i 2000 .

Ïnter trading ved åsmund har var medeiger i master boat, startet opp inter etter konkursen i 89.

Vi er kjempe fornøyd men Inter 9000. Litt "lett" i kraftig sjø, men liker beste rolige dager.

Redigert av Inter 9000 (see edit history)

Mvh Richard

Gleder meg til våren.....

Jeg startet denne tråden i mai i år. Endte opp med Marex 280, med 4LHA (184hk) til under 500k, som noen sikkert har fått med seg :-) Angrer ikke på valget så langt. Interen er allikevel en flott båt, etter min mening og jeg forstår godt hvorfor det går mange av disse på østlandet. I grunnen ganske likt konsept båt..

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...